ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عمیدیان گفت: زمان آغاز طراحی مفهومی اینترنت ملی تابستان 85 بود که به علت تغییرات مدیریتی در پروژه، احتمالا تا انتهای آذرماه ویرایش نخست آن آماده خواهد شد.

دکتر علی اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با (سیتنا) اظهارداشت: طراحی مفهومی اینترنت ملی در داخل مرکز و با کمک دانشگاههای صنعتی شریف و امیرکبیر در حال انجام می باشد. زمان آغاز طراحی مفهومی اینترنت ملی تابستان 85 بوده است و به علت تغییرات مدیریتی در پروژه احتمالا تا انتهای آذرماه ویرایش نخست آن آماده خواهد شد. برآورد بودجه برای اینترنت ملی می بایست پس از انجام طراحی مفهومی آن صورت پذیرد که این پروژه بلافاصله پس از اتمام طراحی مفهومی عملیاتی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در زمینه تلفن همراه چه طرح هایی تعریف شده و چه تعداد از این طرح ها در جهت بهبود کیفیت شبکه تلفن همراه موثر بوده است؟ گفت: در این راستا پروژه طرح توسعه شبکه به 25 میلیون مشترک که همراه با بهینه سازی و توسعه تکنولوژیکی می‌باشد تعریف گردید که همزمان با طرح فنی در این مرکز پروژه‌ای نیز برای تدوین راهبرد تجاری و اقتصادی شرکت ارتباطات سیار و نهایتا مدل و برنامه اقتصادی و تجاری این شرکت در مرکز تحقیقات مخابرات فعال شده است.

عمیدیان افزود: در این پروژه چشم انداز و ماموریتها و اهداف شرکت با توجه به شرایط جدید تجاری ناشی از گذر بازار انحصاری به بازار رقابتی در برنامه پنجساله چهارم توسعه کشور در شرکت بررسی و مورد بازنگری مجدد قرار گرفت. پس از تحلیل بازار، مسائل اقتصادی، اجتماعی و فناوری، وضعیت سرویسهای مورد نیاز مشترکین و بازار آنها در کشور، موقعیت و وضعیت شرکتهای رقیب نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در این پروژه به منظور ارائه راهبردهای مورد نیاز محصولات و سرویسها ، وضعیت شرکت در مطالعه تطبیقی چند اپراتور موفق در جهان و همچنین وضعیت تلفن همراه ایران در مقایسه با کشورهای خاور میانه و شمال آفریقا مورد بررسی قرار گرفته و سپس راهبردهای سرویس‌ها و محصولات، قیمت گذاری ، برون سپاری، فروش و طرح ارتباط با مشترکین (CRM) ارائه شده است و در نهایت ساختار جدید مورد نیاز شرکت ارتباطات سیار جهت مدیریت بر فعالیتهای فوق پیشنهاد شده است.

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران تصریح کرد: در این پروژه همچنین طرح تجاری توسعه شرکت برای 5 سال آینده بررسی و محاسبه شد که نتایج این ارزیابی ها و بررسی ها ابزار مناسبی برای مدیریت و هدایت شرکت ارتباطات سیار محسوب می شود.

  • ۸۵/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">