ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا روبات های ایرانی را محروم کرد

| يكشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۸۶، ۰۳:۱۱ ب.ظ | ۱ نظر

مخالفت آمریکا با صدور روادید برای برخی تیم های ایرانی مانع از حضور قدرتمند تمامی تیم های ایران در مسابقات جهانی روبوکاپ آتلانتا شد.

در دوازدهمین دوره مسابقات جهانی روبوکاپ که در آمریکا برگزار می شود، چندین تیم کشور ما از مسابقات محروم شدند.

ایده اصلی برگزاری چنین مسابقاتی در قالب برگزاری رقابت های روبات های فوتبالیست برای اولین بار در سال 1993 ارایه شد.

به دنبال انجام مطالعاتی که دو سال به طول کشید، مشخص شد که برگزاری چنین رقابت هایی امکانپذیر است. در آگوست سال 1995، اعلام غیررسمی صورت درخصوص معرفی نخستین کنفرانس و بازی های فوتبال روبوکاپ صورت گرفت.

در جولای سال 1997، نخستین کنفرانس رسمی و بازی های مرتبط با آن در ناگویای ژاپن برگزارشد. به دنبال آن، این هم آوردها در پاریس، استکهلم، ملبورن، سیاتل، فوکوآکا/بوسان، پاودا، لیسبون، اوزاکا و برمن آلمان ادامه یافت.

به گزارش مهر این مسابقات که هرسال برگزار می شود، شمار قابل توجهی از مشتاقان علوم روباتیکی را به خود جلب می کند. در مسابقات امسال که یازدهمین سال برگزاری آن است، رقابت ها و سمپوزیوم هایی آن در آتلانتا واقع در ایالت جورجیا برگزار می شود.

روبوکاپ.jpg

در همین رابطه رئیس مسابقات روبوکاپ 2007 در زمینه راه اندازی لیگ نانوروباتهای فوتبالیست گفت: از آنجا که علاقه زیادی به بسط و گسترش دنیای روباتها در ابعاد مختلف هستیم، تصمیم به راه اندازی این لیگ جدید گرفیتم.

پروفسور تاکر بالچ رئیس مسابقات روبوکاپ 2007 در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر افزود: اقدام دولت آمریکا در خصوص عدم صدور ویزا برای برخی از تیمهای شرکت کننده ایرانی، مضحک و سوال برانگیز است.

رئیس مسابقات روبوکاپ 2007 آمریکا افزود: من نسبت به اقدام آمریکا برای عدم صدور ویزا به تیم های ایرانی نا امید شده ام و این حرکت را کاملا سیاسی می دانم.

استاد برجسته محاسبات هوشمندانه انستیتوفناوری جورجیا در ادامه گفت : به نظر من اقدام دولت آمریکا برای عدم صدور ویزا برای برخی تیم های ایرانی که خواستار حضور در آتلانتا بودند، اقدامی عمدی و اشتباه بوده است.

وی در خصوص شمار تیم های ایرانی شرکت کننده در رقابت های امسال گفت : من دقیقا نمی دانم چه تعداد تیم های ایرانی حضور دارند چون مسابقات در بخش های مختلفی برگزار می شود اما تیم های ایرانی و آنچه که با خود به این مسابقات می آورند بسیار ارزشمند و منحصربفرد است.

پروفسور بالچ همچنین به مهر گفت: تیم های ایرانی که برای این مسابقات ثبت نام کرده بودند با مشکلی همچون عدم سازماندهی گسترده مواجه بوده اند و همین مسئله در کنار کارشکنی دولت آمریکا موجب شد تا برخی از آنها نتوانند در گرفتن ویزا موفق باشند.

وی افزود: متاسفانه متوجه شدیم برخی تیمهای ایرانی که موفق به دریافت ویزا به بهترین راه شده بودند از راهنمایی دوستان ایرانی خود خودداری کرده اند و این برای من جای تاسف دارد. این مشکلی است که در خصوص برخی تیم های چینی نیز شاهد آن بوده ایم.

استاد برجسته محاسبات هوشمندانه انستیتوفناوری جورجیا تاکید کرد: از این که تیم های ایرانی در این جا حضور دارند خرسند هستم. ما از کار کردن با تیم های هوشمند ایرانی لذت می بریم.
پروفسور تاکر بالچ در پایان نسبت به موفقیت تیمهای ایرانی ابراز خشنودی کرد و گفت: تیم های ایرانی همواره جزء بهترین ها بوده اند.

آتلانتای آمریکا از امروز و به مدت 10 روز شاهد برگزاری بزرگترین رقابت روباتیک جهان موسوم به مسابقات جهانی روبوکاپ 2007 خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات روبوکاپ 2007 آمریکا که از فردا در ایالت جورجیای این کشور آغاز می شود، شاهد حضور 1700 محقق و 300 تیم روباتیک شرکت کننده از 33 کشور جهان خواهد بود.

این مسابقات در بخش های روبات های فوتبالیست، روبات های امداد و نجات و روبات های انسان نما برگزار می شود و برای نخستین بار نیز روبات هایی موسوم به روباتهای MEMS-sized نیز در این مسابقات حضور خواهند یافت.

برگزار کنندگان این رقابت ها در حالی از تیم های شرکت کننده از جمله تیم های ایرانی پذیرایی می کنند که سال 2050 را به عنوان سال برگزاری رقابت های فوتبال روبات های انسانی اعلام کرده اند.

مسابقات روباتیک 2007 آتلانتا در مقایسه با سال های قبل از بخش های جدیدی برخوردار شده است که برگزاری لیگ ویژه روبات های میکروسکوپی از آن جمله است.

در این رقابت های جدید نانوروبات ها به وسیله کنترل کننده های خارجی کنترل می شوند و کنترل کنندگان از سیستم های کنترلی بی سیم برای هدایت آنها استفاده می کنند.

در مسابقات امسال تیم های متعددی از ایران نیز در بخش های مختلف مسابقات حضور یافته اند که از آن جمله می توان به روبات امداد و نجات دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی موسوم به Resquake اشاره کرد.

  • ۸۶/۰۴/۱۰

نظرات  (۱)

salam.invaghian namrdi.ina degi shoresho dar ovordanmitarsidan baz bachehay ma balatar az ona gharar begiran

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">