ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آموزش آنلاین با زیر ساخت کشور سازگاری ندارد

| يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴ ق.ظ | ۰ نظر

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تاکید بر ضرورت ایجاد سیستم ارزشیابی آزمون آنلاین در کشور از عدم توجه مسئولان مربوطه به زیرساخت‌های لازم جهت تحقق این مهم انتقاد کرد.
مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خانه ملت، در پاسخ به اینکه با توجه به احراز عدم‌اثربخشی آموزش مجازی در صورت تداوم این روش باید چه سازوکاری برای ارتقا کیفیت آموزش طراحی شود، گفت: ما همچنان معتقدیم که برگزاری کلاس‌ها در قالب مجازی به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین مطمئنی برای کلاس‌های حضوری باشند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته در وضعیت اضطرار مجبور هستیم که فرآیند آموزش را با روش مجازی ادامه دهیم، بنابراین آموزش از طریق فضای مجازی را به نوعی طراحی کردیم که بتواند حداقل‌های سیستم آموزشی را تامین کند.

وی تصریح کرد: برغم اقدامات بسیار خوبی که در زمینه آموزش مجازی صورت گرفته است اما نواقصی هم در آن وجود دارد از جمله اینکه در بسیاری از نقاط کشور تعداد زیادی از دانش آموزان به سامانه آموزشی شاد دسترسی ندارند و حتی در برخی شهرهای برخوردار نیز عدم آنتن‌دهی مناسب و اتصال پایدار مشکلاتی را ایجاد کرده است، کما اینکه مواردی را حتی در مناطق تهران گزارش کردند.

اسماعیلی افزود: این مشکلات در مناطق روستایی و ویژه کشور به شدت وجود دارد، چرا که زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی در آنها فراهم نشده است و همان تعداد 3/5 میلیون دانش آموز که بارها به آن اشاره کردیم با مشکل عدم دسترسی به فضای مجازی مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما هنوز در کشور سیستم ارزشیابی آزمون آنلاین نداریم و دانش‌آموزان به صورت آفلاین در آزمون شرکت می‌کنند و تحت تاثیر کمک خانواده قرار می‌گیرند. ضمن اینکه سیستم آنلاین ارتباط با معلم همراه با تصویر دانش آموزان نیز وجود ندارد و این امر کنترل دانش آموزان و شیوه حضور آنها در کلاس را با مشکل مواجه می‌کند.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اگر بخواهیم سسیستم آموزشی کشور بر مبنای فضای مجازی اجرا شود باید این نقاط ضعف را برطرف کنیم، ضمن اینکه امیدواریم بیماری کرونا به خوبی کنترل شود تا شرایط حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شده و کلاس‌ها از پویایی لازم برخوردار باشند.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته ما باید بتوانیم از آموزش مجازی و حضوری به صورت ترکیبی استفاده کنیم و قطعا این روش می‌تواند ظرفیت مطلوبی برای کمک به دانش‌آموزان در جهت تسریع روند فراگیری دروس باشد.

  • ۰۰/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">