ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آنتی‌ویروس‌هایی که اطلاعات می‌برند

| شنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۹ ب.ظ | ۱ نظر

بعد از افشاگری های ادوارد اسنودن در خصوص جاسوسی های آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، کاربران و مدیران شبکه های سازمانی بیش از پیش نسبت به ورود های غیر مجاز به حریم خصوصی شان ابراز نگرانی می کنند.

بر این اساس کارشناسانAV-Comparatives درباره نوع اطلاعاتی که از رایانه کاربران توسط نرم افزارهای امنیتی به شرکت سازنده شان ارسال می شود، تحقیقاتی صورت داده اند.

بنا بر آخرین اطلاعات منتشر شده توسط AV-Comparatives، شرکت های سازنده نرم افزارهای امنیتی این حق قانونی را دارند که از اطلاعاتی نظیر: "نام کاربر، نسخه محصول خریداری شده، لایسنس و اطلاعات دیگری شامل بدافزارهای شناسایی شده یا فایل های مشکوک در رایانه کاربران" مطلع و آگاه باشند اما برخی از نام آشناترین ضدویروس های امریکایی و روسی، داده های غیر ضروری دیگری که بعضاً حاوی مشخصات و اطلاعات شخصی و محرمانه افراد است را هم به شرکت های سازنده خود مخابره می کنند!

بر اساس گزارشی که در لینک http://www.av-comparatives.org/data-transmission-internet-security-products مشخص شده است ضدویروس پاندا اسپانیا، بدون ارسال اطلاعات اضافی و محرمانه به وظایف امنیتی خود در سیستم کاربران به خوبی عمل می کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری ضدویروس پاندا در ایران، بنابراین ضروری است که کاربران خانگی و مدیران شبکه های سازمانی نسبت به این اقدامات هوشیار بوده و در انتخاب ضدویروس مناسب به این مسائل نیز توجه کنند.

  • ۹۳/۰۳/۰۳

نظرات  (۱)

خواننده هاتون رو چی فرض کردید؟ خوب بنر پاندا رو بزنید بالای سایت چرا به شعور کاربرا توهین میکنید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">