ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا اینترنت سیاسی می شود

| سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۸۵، ۱۱:۰۷ ب.ظ | ۲ نظر

علی شمیرانی - همواره کارشناسان و فعالان بر این موضوع تاکید کرده و می کنند که سیاسی شدن فضای اینترنت در کشور می تواند تبعات زیادی را برای پیشرفت این پدیده در پی داشته و منجر به نوعی انسداد و کندی در آن شود.

در این میان وقتی می شنوی عده ای قصد دارند فضای وب را به ابزاری برای فعالیت های سیاسی خود تبدیل کنند نا خواسته نگران همان زنگ خطری می شوی که فعالان و کارشناسان نسبت به آن هشدار داده بودند.

اگرچه در دنیا مرسوم شده که در آستانه هر نوع انتخاباتی فضای وب نیز به نوعی درگیر شده و اتفاقاً بررسی ها نشان داده که اینترنت ابزار نسبتاً مناسبی نیز در این خصوص است. لیکن استفاده به جا و درست از هر ابزاری امری نادرست به شمار نمی رود و این سواستفاده و به کارگیری ابزاری به نام اینترنت برای تخریب و فریب است که امری مذموم و غیر اخلاقی به شمار می رود.

هر کس می تواند سایت، رسانه و ابزاری برای نشر درست و صحیح افکار و آرای خود داشته باشد اما زمانی که این ابزار به بستری برای تخریب رقبا و فضا تبدیل می شود و عده ای آن را پله ای برای ترقی و سیراب کردن شهوات ناتمام خود می کنند، شاید هیچ چاره ای برای گرفتن این ابزار از دست ایشان نباشد.

مثل چاقویی که برای درمان نقشی کلیدی دارد و زمانی که در دست یک دیوانه قرار می گیرد نقشی دیگر به خود می گیرد .در این جا هر کس تلاش می کند به طریقی چاقو را از دست آن مجنون بگیرد تا به دیگران ، چاقو و خود آسیبی وارد نکند. قصد قیاس و همانند سازی اینترنت با چاقو نیست اینجا هدف صرفاً سواستفاده از یک ابزار مفید است که می تواند تر و خشک را با هم بسوزاند.

آری وقتی می شنوی اینترنت به چاقویی در دست مجنونی تبدیل شده تا با آن هر جنبده و رقیبی را از سر راه خود بردارد تا به پست و مقامی برسد، حاصلی جز نگرانی باقی نمانده و این پرسش باقی می ماند که با سو استفاده از اینترنت توسط تشنگان قدرت و سرمایه، آیا اینترنت در امان خواهد ماند. اگر شما از بالا شاهد و نظاره گر آن بودید که این پدیده به ابزاری برای تهدید، تخریب، باج گیری و سکویی نامشروع برای ترقی عده ای تبدیل شده چه می کردید؟

  • ۸۵/۰۷/۱۸

نظرات  (۲)

من هم متوجه این تهدید که تو این مطلب گفتی شدم ولی شما که اینو میگی خودتم یه راه حل داری؟
همون بهتر که سرعت ایترنت رو پایین آوردن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">