ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا برچسب‌های هشتگ فیس‌بوک خطر دارند؟

| سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۴۴ ق.ظ | ۰ نظر

بنابر تعریف‌های ارایه‌شده، هشتگ (Hashtag) # یک نماد پیشوندی و یکی از تگ‌های ابرداده است. اگر بخواهیم هشتگ را به زبان ساده‌تر تعریف کنیم، برچسبی است که برای دسته‌بندی و به‌اشتراک‌گذاری پست‌ها و نظرها درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان به‌کار می‌رود.

برای مثال پس از صحبت‌های جنجال‌برانگیز بنیامین نتانیاهو درباره ممنوعیت پوشیدن شلوار جین در ایران، کاربران برای رساندن صدای اعتراض خود به جامعه جهانی، عکس‌های خود با شلوار جین را در شبکه‌های اجتماعی پست کرده و از کلمه کلیدی#jeans استفاده کردند. حال شما با کلیک روی این هشتگ می‌توانید همه پست‌های ارسال‌شده در خصوص این موضوع از کاربران سراسر جهان را به‌سادگی و بدون اتلاف وقت مشاهده کنید. هشتگ‌ها مزایای بسیاری دارند که از آن جمله‌اند‌: 1- مطالب گذاشته‌شده در هشتگ را همه می‌توانند مطالعه کنند و دیگر نیازی نیست هر شخصی مطلب را جداگانه به‌اشتراک بگذارد. 2- با مراجعه به هشتگ، نیازی به جست‌وجوی موضوع‌تان نیست؛ می‌توانید مطالب گوناگون را مطالعه کنید.

امروزه هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی از محبوبیت بالایی برخوردار شده‌اند و کاربران توسط این امکان می‌توانند توییت‌ها و پست‌های فیس‌بوک‌شان را به رویدادها و موضوعات جهانی پیوند بزنند. مدت زیادی است که فیس‌بوک این قابلیت را به سرویس خود افزوده است، اما آیا استفاده از این واژگان کلیدی موجب نقض حریم خصوصی کاربران می‌شود؟

خوشبختانه تفاوت هشتگ‌های فیس‌بوک با دیگر شبکه‌های اجتماعی در آن است که سیستم در اولین مرحله مجوزهای دسترسی ارسال‌کننده را اعمال می‌کند و در مرحله دوم هشتگ را پردازش خواهد کرد. اما اگر به متن راهنمای فیس‌بوک در این زمینه مراجعه کنید، کمی گیج می‌شوید؛ چه در نگاه اول هشتگ‌ها شبیه به لینک‌های معمولی کار می‌کنند و پست شما به‌سرعت به خزانه هشتگ‌های عمومی منتقل خواهد شد. اما نکته مهم در فیس‌بوک این است که هرچند هشتگ انتخابی شما در وضعیت فعال قرار دارد، تنها کسانی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند که در بخش تنظیمات حریم خصوصی آنها را جزو افراد مجاز خوانده باشید. به دیگر تعبیر، چنانچه بازدیدکنندگان پست شما در حال عمومی (Public) باشد، در مورد هشتگ حریم خصوصی خودتان را حفظ نکرده‌اید. بنابراین اگر کاربری بخواهد با حفظ حریم خصوصی بیشتر به عرصه عمومی هشتگ‌ها وارد نشود، بهتر است از قبل در بخش تنظیمات پست، آن را به افراد دلخواه محدود کند. برای انجام این‌کار کافی است روی دکمه شبیه به فلش در بالای پست کلیک کرده و گروه کاربری دلخواه مثلOnly Friends را انتخاب کنید. (منبع: عصر ارتباط)

  • ۹۳/۱۰/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">