ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا PAPها منجی رگولاتوری شدند؟

| دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۸۷، ۰۱:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – در خبرها آمده بود که قرار است بر اساس یک طرح دو فوریتی سازمان تنظیم مقررات از وزارت ارتباطات جدا و مستقل شود.

موضوع استقلال رگولاتوری از گذشته البته محل بحث بوده و شخصا از جمله طرفداران این مهم بوده ام. اگرچه گذشته از انواع گزارش های درج شده در این باره طی سال های گذشته و تلاش های مستقیم و غیر مستقیم رگولاتوری و سایر نهادها و اشخاص،‌ اینگونه به نظر می رسد که گویی مشکل به وجود آمده در موضوع PAPها و اینترنت پرسرعت کار را به جدایی سازمان مذکور از وزارت ارتباطات کشانده است.

هر چند که از کم و کیف و صحت و سقم این ماجرا اطلاع دقیق و موثقی در دست نیست، لیکن آیا موضوع اینترنت پر سرعت و ورود مخابرات به این مقوله را می توان به حساب این خبر گذاشت یا نه؟ خود جای پرسش است.

به هر تقدیر وجود رگولاتور مستقل و البته پرقدرت در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، اما این که چند شرکت خصوصی عامل این انتزاع شده اند محل بحث است.

چراکه در اینصورت کار رگولاتوری و نحوه جدایی این سازمان از دولت به مراتب سخت تر خواهد شد. در خصوص چرایی این موضوع نیز باید منتظر گذشت زمان ماند و در زمان مقتضی به مشکلات جدایی رگولاتوری از وزارت ارتباطات و مسایلی که گریبان این سازمان را خواهد گرفت، پرداخته خواهد شد.

  • ۸۷/۰۹/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">