ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیین نامه جدید ICPها تصویب شد

| دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۸۵، ۰۸:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

آیین‌نامه‌ی تامین، توزیع و عرضه‌ی خدمات اینترنت و اینترانت ملی در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسید و جایگزین آیین‌نامه‌ی ضوابط صدور مجوز تامین‌کنندگان ارتباط اینترنت پرظرفیت که توسط شرکت مخابرات ایران تدوین شده بود، می‌گردد.
به گزارش (سیتنا)، در این آیین‌نامه آمده است: کمیسیون تنظیم مقررات، با هدف سامان‌دهی ارتباطات اینترنت و سهولت دسترسی به آن و در راستای اجرای بند الف و ز ماده 3 و بند د ماده 5 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آیین‌نامه‌ی لازم جهت تامین، توزیع و عرضه‌ی خدمات اینترنت واینترانت ملی را تعیین می‌نماید.

این مجموعه، تکمیل‌کننده‌ی مصوبه‌ی جلسه‌ی شورای 488 مورخ 15آبان ماه 80 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات شبکه‌های رایانه‌یی است.
بر اساس این گزارش، این آیین‌نامه، دارای 9 ماده و دو پیوست شامل ضوابط صدور مجوز توزیع‌کنندگان اینترنت و اینترانت و مشخصات فنی و کیفیت خدمات توزیع‌کنندگان است.

ماده یک تا نه این آیین‌نامه شامل تعاریف عبارات و اصطلاحات، ساختار ارایه‌ی خدمات اینترنت و اینترانت، محدوده‌ی اختیارات و وظایف، محدوده‌ی عملکرد، حقوق و تکالیف، نظارت، مرجع حل اختلاف و تشخیص و تفسیر و نحوه‌ی اجرا بوده و از تاریخ دهم آبان ماه 85 لازم‌الاجرا خواهد بود.

  • ۸۵/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">