ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زمان راه‌اندازی سرویس‌های GPRS تلفن همراه دولتی مانند دسترسی به اینترنت و ارسال صوت و تصویر از سوی شرکت ارتباطات سیار که بیش از 19 میلیون مشترک در کشور دارد، سوالی است که همچنان بی‌پاسخ مانده است؛ پیش از این هریک از مسوولان مخابرات اظهارات متناقضی درباره‌ی زمان ارائه این سرویس داشتند اما در نهایت مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار وعده داد که این سرویس‌ها در شهریورماه عملیاتی می‌شوند.
چندی بعد اعلام شد که به دلیل تجدید مناقصه‌ی انتخاب پیمانکار این پروژه، این امر به تاخیر می‌افتد و این سرویس‌ها بر اساس برنامه‌ریزی در آبان‌ماه قابل ارایه هستند؛ با توجه به اینکه کمتر از یک ماه به آبان باقی مانده اما هنوز با وجود برگزار شدن مناقصه‌ی مربوط برنده‌ی آن به دلایلی، نامشخص باقی مانده است.

به گزارش(ایسنا)، با ادامه‌ی تاخیر در انتخاب و اعلام برنده‌ی نهایی مناقصه معلوم نیست اجرای این پروژه چه زمانی آغاز خواهد شد و این سوال وجود دارد که آیا این بار هم وعده‌ی آبان‌ماه برای ارایه این سرویس به مشترکان همراه اول به زمانی دیگر موکول خواهد شد؟!

چندی پیش در پی اعلام نام شرکت صاایران به عنوان برنده‌ی نهایی مناقصه‌ جهت ارایه‌ی سرویس GPRS اپراتور اول تلفن همراه، موضوع اعلام برنده‌ی نهایی این مناقصه طبق توضیح رییس هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات سیار به دلیل وجود برخی ابهامات به بررسی در کمیسیون فنی شرکت ارتباطات سیار و به روز شنبه (31 شهریورماه) موکول شد.

اما با گذشت چندین روز از اعلام این خبر در حال حاضر هنوز رسما برنده این مناقصه اعلام نشده است و سرانجام این مناقصه مشخص نیست.

پیش از این نیز به گفته‌ی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار مناقصه‌ی تجهیزات شبکه‌ی GPRS در سال گذشته برگزار شد اما به دلیل ناقص بودن مدارک برخی از شرکت‌ها مناقصه به سرانجام نرسید، از این رو قرار شد برنده‌ی مناقصه مشخص شود تا بتوانیم با انتخاب پیمانکار گام‌های اجرایی این پروژه را آغاز کنیم.

به گفته‌ی وحید صدوقی قبلا وعده داده شده بود که سرویس‌های GPRS مانند دسترسی به اینترنت و یا حتی MMS در شهریورماه عملیاتی می‌شود اما به دلیل تجدید مناقصه‌ی انتخاب پیمانکار این پروژه، این امر به تاخیر می‌افتد و بر اساس برنامه‌ریزی جدید این سرویس‌ها در آبان‌ماه در اختیار مشترکان این اپراتور قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، با توجه به این که ارائه‌ی سرویس‌های خدمات ارزش افزوده از سوی اپراتورهای تلفن همراه در جهان در میزان جذب مشترک بیشتر و افزایش درآمد اپراتورها تاثیر بسیاری دارد، حال این سوال وجود دارد که چرا اپراتوری مانند شرکت ارتباطات سیار که بیش از 19 میلیون مشترک دارد هنوز در ارائه این سرویس با تاخیر مواجه است؟ چرا برگزاری مناقصه‌ی ارایه‌ی سرویس GPRS ارتباطات سیار و اعلام برنده‌ی نهایی هر بار به تاخیر می‌افتد؟

  • ۸۶/۰۷/۰۷

نظرات  (۱)

یعنی واقعا شما هنوز نمی دانید که همراه اول برای خراب کردن بازار ایرانسل و اینکه مشترکان با وعده سر خرمن همراه اول را ترک نکنند این ادعا را کرده است؟ هنوز نمی دانید شبکه همراه اول کلا قابلیت ارایه این سرویس را ندارد؟!!!! و قطع عمدی MMS ایرانسل هم یکی دیگر از کار شکنیهای همراه اول بوده است ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">