ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتصال دستگاه رادیویی باند شهروندان به شبکه‌های مخابراتی عمومی یااختصاصی و یا هر گونه تجهیزات انتقال داده‌ای و تله متری ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری شهر، «حسین نوری شعری» معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این مطلب افزود: حدود 30 سال است که در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی سرویس «باند شهروندان» مورد استفاده قرار می‌گیرد که در کشور ما نیز با توجه به بررسی تمامی الگوها در کشورهای مختلف ضوابط تهیه و بومی سازی شده است.

وی گفت: ارتباط باند شهروندان یک ارتباط رادیویی دو طرفه به منظور انتقال مکالمات با برد محدود است که برای استفاده عموم شهروندان در سراسر کشور تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: تمامی متقاضیان استفاده از باند شهروندان باید قبل از هرگونه تهیه و بهره‌برداری از تجهیزات نسبت به ثبت نام در پایگاه اطلاعاتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای دریافت پروانه اقدام کنند.

وی ادامه داد: برای اهمیت آشنایی شهروندان به حقوق خود و دیگران و سایر مقررات استفاده از باند شهروندان باید ضمن مطالعه دقیق این ضوابط موفق به گذراندن امتحان مربوطه شده تا بتوانند پروانه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این آزمون به صورت کتبی و یا به صورت رایانه‌ای از طریق پایگاه سازمان تنظیم مقررات در اینترنت در محل دفاتر سازمان در تهران و برخی از استان‌ها قابل انجام است.

«الهه یغمایی» سرپرست اداره صدور مجوز سازمان تنظیم مقررت و ارتباطات رادیویی نیز گفت: هر بهره بردار دارای یک علامت منحصر به فرد بوده و توصیه می‌شود در تمام ارتباطات خود با دیگران در ابتدای هر ارتباط برای معرفی خود مورد استفاده قرار دهد.

وی افزود: محدودیت مدت زمان از شروع یک مطالعه بین دو یا چند استفاده کننده تا خاتمه آن پنج دقیقه است و فاصله زمانی میان پایان یک مکالمه و آغاز مکالمه بعدی استفاده کنندگان حداقل یک دقیقه است.

وی تأکیدکرد: درهر صورت مسوولیت استفاده صحیح و پاسخگویی، بر عهده دارنده پروانه است.

وی ادامه داد: سازمان پس از دریافت درخواست ثبت نام و اعلام مشخصات متقاضی نسبت به صدور پروانه بهره‌برداری از دستگاه‌های باند شهروندان به نام وی اقدام می‌کند.

وی گفت: البته این اقدام مشروط بر آن است که قبلاً پروانه متقاضی به علت تخلف باطل نشده و یا محکومیتی در زمینه تخلف از مقررات رادیویی و باند شهروندان از وی به ثبت نرسیده باشد.

وی تأکید کرد: بهره برداری شهروندان از دستگاه‌های باند شهروند ان در داخل کشتی، هواپیما و یا اماکن نظامی، انتظامی و امنیتی غیرمجاز است.

یغمایی افزود: الحاق هرگونه تقویت کننده توان به مدارهای داخلی فرستنده دستگاه یا به صورت خارجی نیز ممنوع است.

وی از دیگر موارد غیرمجاز، به استفاده از ایستگاه‌های تکرار کننده و رمز کننده که برای به رمز درآوردن و مختل کردن امواج رادیویی طراحی شده‌اند، اشاره کرد.

وی به برخی از کاربردهای این باند اشاره کرد و گفت:‌ گفتگوی کوتاه و تبادل اطلاعات فردی در مواقع و اماکنی که امکانات عمومی ارتباطی به راحتی در دسترس نیست مانند خبرگیری شهروندان از یکدیگر درمسافرت‌های جمعی در جاده‌ها، فضاها و اردوگاه‌های تفریحی از آن جمله هستند.

  • ۸۴/۰۴/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">