ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قائم مقام ومشاور وزیرآموزش و پرورش گفت:فراهم‌آوردن‌امکانات برای پیوستن همه مدارس کشور به شبکه اینترنت ملی، کاهش هزینه آنها را در پی دارد.

ذبیح‌الله فیض آبادی ‌درآیین‌اتصال ‪ ۳۰۰‬مدرسه‌استان فارس به شبکه اینترنت ملی که برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود، در گفت و گو باایرنادر شیراز افزود:مقرر شده است حدود هفت هزار مدرسه در کشور به این شبکه متصل شود.

وی گفت:ازاین میزان ‪ ۶۰۰‬واحد آموزشی سهمیه‌استان فارس است که امروز ‪۳۰۰‬ واحد آن عملا به شبکه اینترنت ملی کشور پیوست و قرار است تا پایان شهریور ماه امسال نیز ‪ ۳۰۰‬واحد دیگر به این شبکه بپیوندد.

فیض آبادی با بیان اینکه ‪ ۱۰۰‬میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت حق اتصال یاآبونمان این هفت هزار واحد آموزشی پیش بینی شده‌است که از این میزان سهم استان فارس برای اتصال ‪ ۶۰۰‬واحد آموزشی به شبکه اینترنت ملی، ‪ ۷۵۰‬میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در این میان مخابرات، هزینه ترافیک بین مراکز مخابراتی راتقبل کرده‌است و ماهانه ‪ ۳۰‬هزار ریال بابت هزینه اتصال به ازای هر واحد آموزشی به مخابرات پرداخت می‌شود.

این مسوول افزود:این شبکه ملی، شبکه‌ای است تعاملی در بین معلمان و دانش آموزان که با استفاده از قابلیتهای آن می‌توانند به چرخه اطلاعات دسترسی داشته باشند.

فیض آبادی گفت: در طرح اتصال پیوستن مدارس کشور به شبکه اینترنت ملی ساختار کارآموز مدیریت (‪ (IT‬در سطح ستادی پیش بینی شده است و تا اجرایی شدن این ساختار تمهیداتی در نظر گرفته شده است که مدیران مدارس بتوانند ازوجود کارکنان و معلمانی که‌آمادگی بیشتری برای پذیرش مسوولیت(‪ (IT‬دارند، استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در طرح پیوستن مدارس به شبکه اینترنت ملی، بخش عمده‌ای از این هفت هزار مدرسه به دلایل فنی و برخورداری از امکانات بالقوه در زمینه اتصال و نیز با رویکرد توسعه عدالت آموزشی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات گزینش شده‌اند،ولی درنهایت پس از فراهم کردن زمینه و تمهیدات لازم درسایرواحدهای‌آموزش وپرورش،اجرای این طرح همه‌مدارس کشوررادربرخواهد گرفت.

فیض آبادی گفت:استفاده از این شبکه موجب افزایش سطح دانش‌وآگاهی معلمان و دانش آموزان می‌شود و درنهایت محقق شدن جنبش نرم افزاری در کشور را در پی خواهد داشت.

وی افزود: فراگیر شدن این طرح مقوله‌ای بین بخشی است بدین معنا که‌آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام آن نخواهد بود و این امر نیاز به‌مشارکت سایر سازمانهای مربوط دارد.

فیض آبادی گفت: افزون بر بحث آمادگی فنی‌وتمهید مقدمات مقوله‌هایی همچون تامین بودجه، آموزش نیروی انسانی مدارس و معلمان، برای استفاده بهینه از این طرح، باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود:زمان لازم برای اجرای طرح‌راهبردی توسعه فناوری اطلاعات در مدارس کشور لحاظ شده است و پیش بینی می‌شود نهایتا تا ‪ ۱۰‬سال آینده نظام آموزش کشور مبتنی بر فناوری اطلاعات خواهد شد.

فیض آبادی،ایجاد ارتباط علمی بین مدارس کشور و دانش آموزان را از اهداف اصلی اجرای این طرح عنوان کرد و گفت:تولید و ارتقای محتوای آموزش، ارتقای آموزش مجازی درمقاطع مختلف تحصیلی ازدیگر اهداف این طرح و نیز لازمه مدارس الکترونیک و هوشمند است.

وی، ثبت نام و برگزاری آزمونهای الکترونیکی و استخدامی، تسهیل دردسترسی به کتابخانه‌ها،پژوهشکده‌ها،اجرای سامانه جامع انفورماتیک و دسترسی در اسرع وقت به اطلاعات و آمار را از دیگر اهداف و قابلیتهای،پیوستن مدارس کشور به شبکه اینترنت ملی عنوان کرد.

  • ۸۶/۰۴/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">