ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اثبات خوبی تعدد نهادهای نظارتی

| يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷ ق.ظ | ۰ نظر

اغراق نیست اگه بگیم تو کشور ما به ازای هر نهاد اجرایی و غیر اجرایی یه نهاد نظارتی هم وجود داره! بعضیا با این موضوع خیلی مشکل دارن و میگن این که نشد ما می‌خایم آب بخوریم باید به صد جا جواب پس بدیم، آخرشم قید آب خوردن رو هم می‌زنیم.

البته در نظر داشته باشین که بعضی از این دستگاه‌های نظارتی در کنار هم یک وظیفه رو به نوعی انجام می‌دن. مثلا اگه یه وقت در مصرف بودجه تخطی انجام بشه، چند تا نهاد هستن که می‌تونن وارد عمل بشن و ایرادات لازم رو بگیرن. اما حالا دلایلی وجود داره که نشون می‌ده تعدد نهادهای نظارتی همچین هم بد نیست و اصلا موازی‌کاری انجام نمی‌شه.

یه نمونش همین هفته پیش اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که از اول سال 95 تا هفته پیش، غیرقانونی داشتن از مردم 10 ریال بابت ارسال پیامک اضافه می‌گرفتن. این وسط خلاصه حواس هیچکس هم نبوده. حالا شما فکر کن اگه این همه نهاد نظارتی نداشتیم چی می‌شد. مثلا اگه یکی بود چقدر بد بود. اگه همون یکی متوجه نمی‌شد، خب مشکل ادامه پیدا می‌کرد.

اما وقتی کلی نهاد نظارتی داشته باشیم اگه اولی متوجه نشد دومی هست، دومی متوجه نشد سومی هست، سومی متوجه نشد چهارمی هست و همینطور الی آخر. خلاصه در مورد این اضافه‌دریافت هزینه پیامک سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان متوجه ماجرا شد و اعلام کرد غیرقانونی هست. از اونطرف سازمان رگولاتوری هم که دیده ای بابا راست می‌گه، اومد اعلام کرد حدود 14 ماه اضافه از مردم پول گرفته شده که به اپراتورها میگیم دیگه اینکارو نکنن!

حالا این وسط پول‌ها در محل مورد نظر مصرف شده یا نه معلوم نیست و این که میشه وجوه اضافه رو به مردم برگردوند که به شدت نامعلوم‌تر هست. یعنی اینجاست که میشه فهمید چقدر خوبه ما تو کشور کلی نهاد نظارتی داریم که بخش زیادیشون هم یک کار انجام می‌دن.

تا حالا به این فکر کردین مثلا اگه سازمان حمایت از مصرف‌کننده هم متوجه نمی‌شد، چی می‌شد؟ والا اینطور که پیداست شاید سال‌ها بعد هم کسی متوجه نمی‌شد. پس بار دیگر وجود این همه نهاد نظارتی رو قدر دانسته و تشکر فراوان می‌کنیم.

عزت زیاد

آق فری

منبع:عصرارتباط

  • ۹۶/۰۳/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">