ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای آموزش الکترونیکی در 6 مدرسه البرز

| شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: دانش‌آموزان ایرانی زمان زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانند که این میزان 2 برابر میانگین جهانی است.

به گزارش فارس، مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با بیان اینکه آموزش الکترونیک ابزاری برای انتقال بهتر آموزش و تقویت آموزش رسمی است، اظهار داشت: در هیچ جای دنیا آموزش الکترونیک جایگزین آموزش رسمی نشده و در کنار آموزش و پرورش رسمی و مکمل و تقویت کننده آن است.

وی افزود: دانش آموزان ایرانی زمان زیادی را در فضای مجازی می گذرانند که این میزان 2 برابر میانگین جهانی است و این مسئله در حالی اتفاق می افتد که محتوای مناسبی برای این دانش آموزان در فضای مجازی تولید نکرده ایم.

زینی وند اضافه کرد: معلمان باید به فناوری های روز به عنوان یک گزینه ضروری نگاه کنند زیرا روش های قدیمی جواب نمی دهد و باید تربیت با اقتضائات زمان همگام و هماهنگ باشد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به فعالیت هایی برای ارتقای عملکرد پرورشی و آموزشی در حوزه آموزش الکترونیک در وزارت آموزش و پرورش، گفت: از شهریور ماه و با دستور وزیر آموزش، تولید محتوای الکترونیکی در قالب 45 لوح آغاز شده است و در 6 مدرسه استان البرز و 4 مدرسه خارج از کشور به صورت پایلوت تدریس می شود.

وی با بیان اینکه برای توانمندی سازی معلمان و کادر هم برنامه هایی داریم، ادامه داد: دوره 12 جلسه ای در استان کرمانشاه به صورت پایلوت برگزار شده و در مرحله تربیت مدرس برای آموزش کادر هستیم.

زینی وند، یکی از نتایج گسترش آموزش های الکترونیک را گسترش عدالت آموزشی دانست و بیان داشت: 17 آیین نامه و دستورالعمل جدید در این حوزه وجود  دارد که باید به 13 هزار مؤسس مدارس غیردولتی آموزش داده شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: سیستم‌  مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS) روی یک سامانه نصب شده و 4 مدرسه در سرپل ذهاب تحت پوشش این آموزش هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">