ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای طرح امنیتی بزرگ گوگل

| دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۸۶، ۱۱:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - Google، مشاهده لحظه به لحظه وضعیت جهانی امنیت اطلاعات را برای کاربران اینترنت امکان پذیر کرد.

با آغاز همکاری های مشترک Google و Panda Software در یک طرح بزرگ امنیتی، از این پس کاربران خانگی اینترنت و مدیران شبکه قادر خواهند بود وضعیت و شدت انتشار آلودگی در رایانه ها و شبکه های محلی را در هر نقطه از جهان، مشاهده و ارزیابی کنند.

در پروژه جهانی Infectedornot، که با هدف ارزیابی و ارتقاء شرایط امنیتی رایانه ها و شبکه های سرتاسر جهان،‌آغاز شده است، کلیه کاربران اینترنت، علاوه بر کشف و پاکسازی رایگان کدهای مخرب در سیستم های خود، نقش فعالی را نیز در ارتقاء جامع و یکپارچه امنیت اطلاعات در سطح جهانی، ایفا می کنند.

بنا بر اعلام Panda Software، مجری این پروژه، سرعت، قدرت و بروزرسانی برنامه های امنیتی و امکانات ارائه شده در این طرح، عوامل تعیین کننده ای برای ردیابی، کشف، خنثی سازی و در نتیجه جلوگیری از انتشار ویروس ها و کدهای مخرب بسیار سریع و خطرناک، محسوب می شود.

Google که با ارائه سرویس زمین خود در این پروژه با پاندا همکاری نموده، وضعیت جغرافیایی، پراکندگی، شدت، قدرت و سرعت انتشار آلودگی ها و حملات مخرب رایانه ای در نقاط مختلف جهان را به سرعت برای کلیه کاربران متصل به اینترنت، قابل مشاهده و ارزیابی می سازد و با توجه به بروز رسانی این برنامه در هر پنج تا پانزده دقیقه، اقدامات حفاظتی پیشگیرانه و حتی دفع خودکار حملات رایانه ای توسط برنامه های امنیتی، به شکل مؤثرترو سریع تر، انجام خواهد شد. به بیان دیگر، دراین حالت سرعت اقدام حفاظتی، به مراتب بیشتر از سرعت انتشار، نفوذ و تخریب بدافزارها خواهد بود.

بر اساس اعلام مسئولان پاندا، پروژه بزرگ Infectedornot، در آینده ای نزدیک دارای اطلاعات تفصیلی و اختصاصی درباره شرایط امنیتی کشورها و شهرهای مختلف جهان نیز خواهد بود و با به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با کلیه کاربران خانگی و مدیران شبکه، موجب ارتقاء محسوس و قابل توجه امنیتی اطلاعات در سرتاسر جهان خواهد گردید.
www.infectedornot.com

منبع :Panda Software

www.mec-security.com

  • ۸۶/۰۴/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">