ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شهردار منطقه 2 تهران گفت: ما به دنبال ایجاد منطقه‌ای بدون گدا و معتاد هستیم و پایلوت طرح های شهر هوشمند مانند پارک حاشیه‌ای و فروش بنزین سیار در این منطقه اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، رسول کشت‌پور در جمع خبرنگاران درخصوص اقدامات صورت گرفته برای هوشمند سازی خدمات در منطقه 2 تهران، گفت: ما به دنبال آ‌ن هستیم که منطقه‌ای بدون گدا و معتاد داشته باشیم. 

وی افزود: در جلسه‌ای که با سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ داشتیم بحث‌های مختلفی درخصوص متکدیان و معتادان در منطقه 2 تهران شد و قرار شد در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود تا منطقه را بدون این معضلات و آسیب‌های اجتماعی اداره کنیم. 

شهردار منطقه 2، افزود: دستگاه‌های مختلف باید در این خصوص همراهی و همکاری کنند و بخشی از این اقدام نیز برعهده شهرداری است که به وظیفه خود عمل می‌کند. 

کشت‌پور افزود: اگر افرادی با عنوان ولگرد و  معتادین متجاهر در شهر تردد می‌کنند به دلیل عدم ساماندهی پسماند خشک است که دارای ارزش مالی است و بعضا این افراد در درون سطل‌های زباله به دنبال پسماندهای خشک و فروش آن هستند. 

وی گفت: در خیلی از شهرهای جهان دستگاه‌هایی با عنوان RVM که پسماندهای خشک را دریافت می‌کند وجود دارد و ما نیز به دنبال آن هستیم که با همکاری شرکت شهروند 50 دستگاه را خریداری کنیم و در مغازه‌های بزرگ نصب شود و مردم مستقیم پسماندهای خشک را به دستگاه‌ها بدهند و به ازای آن پول دریافت کنند و با این اقدام پروسه زباله‌گردها حذف‌ می‌شود. 

شهردار منطقه 2، بیان داشت: با این اقدام پیش‌بینی می‌کنیم 70 درصد از زنجیره جمع‌آوری زباله توسط باندها حذف شود و قطعا با کاهش هزینه‌ها شاهد درآمد از این حوزه نیز خواهیم بود. 

کشت‌پور گفت: موضوع دیگر همکاری پلیس و شهرداری در حوزه ترافیک و حمل و نقل است و برای یک شهر هوشمند نیاز است دستگاه‌های مختلف نیز همکاری لازم را داشته باشد. 

وی گفت: از 147 اپلیکیشن برای ارائه خدمات به شهروندان حمایت می‌کنیم و نخستین دفتر حمایت از فعالیت‌های استارت‌آپی تاسیس شد و از سرمایه‌گذاران دعوت شد تا اگر ایده‌ها و طرح‌ها به نتیجه رسید به دنبال تجاری‌سازی آن بروند. 

وی گفت: در طرح بی‌دود از هفته آینده دوچرخه‌هایی با طراحی اپلیکیشن خاص خود وارد محدوده شهرداری منطقه دو می‌شوند که شهروندان می‌توانند در این محدوده از این دوچرخه‌های مدرن استفاده کنند و پیش‌بینی ما این است که حجم استفاده از این دوچرخه‌ها افزایش خواهد یافت. 

شهردار منطقه 2 ، گفت: یکی دیگر از خدماتی که در منطقه دو تهران داده می‌شود فروش بنزین سیار در منطقه است و با این کار توانسته‌ایم میزان صف انتظار ماشین‌ها در جایگاه پمپ بنزین را به زیر 10 دقیقه برسانیم. 168 نازل بنزین در منطقه باید به 260 نازل برسد و جایگاه‌های بزرگ بنزین را افزایش بدهیم بنابراین 11 جایگاه تک سکو و کوچک مقیاس در سطح منطقه دو در حال ساخت است. 

کشت‌پور گفت: از سوی دیگر هر کسی جلوی منزل یا داخل شهرک خود به بنزین نیاز داشته باشد می‌تواند با نصب اپلیکیشن مربوطه درخواست بنزین کند و در چند دقیقه می‌تواند سخت‌گیری کند و در حال حاضر استقبال خوبی از این طرح در منطقه 2 شده است. یک خودروی سیار سوخت‌رسان برابر با 40 خودروی سواری در مقابل پمپ بنزین است. 

وی گفت: اپلیکیشن دیگری در منطقه دو راه‌اندازی شده برای جمع‌آوری زباله‌های خشک که کاربران آن به 8 هزار نفر رسیده است و ما باید از تکنیک‌های جدید در حوزه مدیریت شهری استفاده کنیم و با اجرای این طرح‌ها بیش از 30 درصد کاهش هزینه داشته‌ ایم. 

شهردار منطقه 2، خاطرنشان کرد: در حوزه اقدامات هوشمندسازی تعداد 5 کیوسک در سطح منطقه نصب شده که تا 50 عدد افزایش پیدا می‌کند و 40 نوع خدمات در حوزه‌های مختلفی است که قطعا توسعه خواهد یافت. خیلی از مردم می‌توانند با استفاده از این تکنیک‌های جدید سفرهای خود را کوتاه کنند و ترافیکی روان‌تر و آلودگی کمتری داشته باشند. 

کشت‌پور گفت: تلقی ما این است که هوشمندسازی به مفهوم انجام تمامی فعالیت‌ها در فضای مجازی بدون قید زمان و مکان می‌تواند اتفاق بیفتد. 

وی درمورد پارک حاشیه‌ای در منطقه دو گفت: در حال حاضر برای پارک در منطقه 2 ماشین‌ها 6.5 بار در یک محدوده دور می‌زنند تا جای پارک پیدا کنند و در اغلب نقاط شهر تهران این اتفاق می‌افتد این یعنی هزینه،‌ اعصاب‌خردی و اتلاف وقت به همین دلیل از سطوح خیابان‌ها باید حداکثر استفاده را بکنیم و یکی از راه‌هایش این است که وضع موجود را در کنار توسعه پارکینگ‌های عمومی به گونه‌ای استفاده شود که بهینه باشد و مردم بدانند برای پارک خودرو باید مانند بسیاری از جاهای دنیا پول پرداخت کنند. 

شهردار منطقه 2، گفت: بنابراین سنسورهایی در کنار پیاده‌روها نصب و اپلیکیشنی طراحی می‌شود که خودروها می‌توانند جای خود را رزرو و خودروی خود را پارک کنند. پیمانکار این کار مشخص و بزودی اجرایی خواهد شد.

  • ۹۷/۰۸/۰۲

شهرداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">