ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احضار دوباره افشاگر استاکس‌نت

| شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

تحقیقات از ژنرال سابق ارتش آمریکا به جرم افشای اسناد محرمانه در مورد بدافزار استاکس‌نت ادامه دارد؛ این بدافزار برای آلوده کردن تاسیسات هسته‌ای ایران طراحی شده بود.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، ژنرال بازنشسته، جیمز کارت وایت که در سال 2011 و در زمان افشای انتشار بدافزار استاکس‌نت، معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا بوده از سوی وزارت دادگستری آمریکا نامه‌ای دریافت کرده و بر همین اساس برای تحقیقات به این وزارتخانه احضار شده است. وزارتخانه یاد شده اطلاعات بیشتری را در این زمینه منتشر نکرده است.

کارت وایت از جمله افرادی دانسته می‌شود که جرج بوش، رییس جمهوری سابق آمریکا را هم به انجام حملات سایبری بر ضد تاسیسات هسته‌ای ایران به منظور متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور تشویق کرده بود. همزمانی انتشار این خبر با تلاش‌های کاخ سفید برای بازگرداندن ادوارد اسنودن به آمریکا به جرم افشاگری در مورد جاسوسی سایبری کاخ سفید توجه افکار عمومی را به هر دو پرونده جلب کرده است.

استاکس نت کرمی است که از طریق حافظه‌های فلش منتشر شده و رایانه ها را آلوده می کند. این کرم در اصل برنامه ی متعلق به شرکت آلمانی زیمنس موسوم به WinCC را آلوده می‌کند که برای مدیریت فرایندهای صنعتی در کارخانه‌ها و موسسات انرژی به کار می‌رود. ایران در نهایت موفق شد مانع از خرابکاری‌های استاکس نت شود.

  • ۹۲/۰۴/۰۸

استاکس‌‌نت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">