ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احکام جاعلان کارت‌های بانکی البرز صادر شد

| يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس شعبه 112 کیفری 2 کرج گفت که احکام جاعلان کارت های بانکی کشور در محاکم قضایی استان البرز صادر شد.

به گزارش ایرنا، صادق حسنوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این افراد شامل 5 مرد و یک زن در استان های تهران، مازندران و البرز در قالب میوه فروشی و دستفروشی اقدام به کپی و جعل کارت های بانکی خریداران می کردند.
وی بیان داشت : پرونده این افراد به اتهام‌ کلاهبرداری و جعل داده‌های رایانه‌ای در شعبه 112 کیفری کرج مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام آنها صادر شد.
حسنوند در خصوص نحوه فعالیت این متهمان اظهار داشت: متهم ردیف اول که دانش آموخته رشته رایانه از یکی از دانشگاه‌های دولتی بود به همراه متهم ردیف دوم اقدام به خرید دستگاه «اسکیمر» کرده و سپس با نصب برنامه‌ای که خودشان طراحی کرده بودند در کنار خیابان به عنوان فروشنده میوه یا پوشاک فروش فعالیت می‌کردند.
رئیس شعبه 112 کیفری 2 کرج گفت: زمانی که خریدار کارت بانکی خود را برای کسر مبلغ خرید به کلاهبردارها ارائه می‌کند، متهمان پس از کشیدن کارت مشتری در دستگاه اسکیمر، به مشتری اعلام می‌کنند کارت موجودی ندارد و در این فاصله اطلاعات کارت بانکی و رمز آن را کپی می‌کردند.
وی ادامه داد: متهمان فعالیت مجرمانه خود را در استان‌های تهران، مازندران و البرز انجام می‌دادند و مبالغ کلاهبرداری رایانه ای صرف خرید طلا و لوازم الکترونیکی می شد.
حسنوند گفت: رسیدگی به این پرونده که بیش از 9 جلد بود در شعبه 112 کیفری 2 کرج به پایان رسیده و با توجه به اعتراف متهمان، اظهارات شاکیان و بررسی مستندات موجود، متهم ردیف اول و دوم علاوه بر رد مال به 15 فقره حبس تعزیری 7 ساله به خاطر جعل داده و 6ماه حبس تعزیری برای کلاهبرداری رایانه‌ای از طریق دسترسی غیرمجاز به سامانه رایانه‌ای محکوم شدند.
رئیس شعبه 112 کیفری 2 کرج اظهار داشت: همچنین متهم ردیف سوم به 14 فقره حبس تعزیری پنج سال و یک ماهه به دلیل 14 بار دسترسی غیرمجاز به سامانه رایانه‌ای و متهم ردیف چهارم به یک فقره حبس تعزیری سه ساله برای دسترسی غیرمجاز به سامانه رایانه‌ای و رد مال محکوم شدند.

  • ۹۷/۰۶/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">