ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اخطار مخابرات فرصت است نه تهدید

| يكشنبه, ۵ آذر ۱۳۸۵، ۰۸:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل یکی از پیمانکاران عمومی (‪GC‬ها) شرکت ارتباطات سیار گفت پیمانکاران ارتباطات سیار (‪GC)‬ها اخطار مخابرات را فرصت می‌دانند و نه تهدید.

مخابرات اخیرا اخطار کرد که اگر در مدت زمان معین شده پیمانکاران به تعهدات خود در خصوص توسعه شبکه تلفن همراه عمل نکنند، کار از دست آنان خارج شده و به پیمانکاران استانی واگذار می‌شود.

"هاشم اورعی" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت اکنون تعهد ‪GC‬ها بکار انداختن ایستگاه‌ها و مجموعه سیستم‌های مرتبط برای تامین ظرفیت و پوشش مورد انتظار در ثبت نام‌های تلفن همراه است.

وی افزود به دلیل نو بودن فعالیت پیمانکاران در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به ویژه در زمینه مخابرات، همواره باید منتظر نارسایی‌ها و ناهماهنگی‌هایی بود و هنر ‪GC‬ها و مخابرات دولتی کشور آنست که مسایل را با حوصله و کمترین تنش حل کنند تا نهایت، رضایت مردم که خواهان داشتن ارتباط مناسب هستند، تامین شود.

"عبدالمجید فولادی" مدیرعامل یکی دیگر از پیمانکاران شرکت ارتباطات سیار نیز گفت ‪GC‬ها سال‌ها قبل کار خود را با فعالیت در زمینه نفت و گاز شروع کردند و در آغاز با مشکلات مشابهی که امروز ‪GC‬های مخابرات با آن روبرو هستند، مواجه بودند.

اما به گفته وی، با تعامل و هماهنگی‌های دوجانبه و کسب تجربه طرفین، امروز موفقیت‌های خوبی به دست آمده و این اطمینان وجود دارد که پیمانکاران عمومی مخابرات که به تازگی کار خود را آغازکرده و بخش مشکل کار را طی کرده‌اند، قادر خواهند بود رسالت خود را به نحو مطلوبی انجام دهند مشروط بر آن که در صورت بروز مشکلات پیش‌بینی نشده، بین دو طرف تعامل ایجاد شود.

وی تصریح کرد هر چند بسیاری از این موانع هنگام ارایه پیشنهاد و انعقاد قرارداد قابل پیش‌بینی بود و توسط ‪GC‬ها نیز تاکید شده بود اما به دلیل برخی از مسایل حقوقی و روش‌های جاری در امضا قراردادها که با قراردادهای ‪ GC‬تطابق کامل ندارد، پذیرفته نشد.

فولادی ادامه داد "اکنون شاهد مساعدتهایی از جانب وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات هستیم و تقاضای ما آن است که این نوع همکاری‌ها ادامه یابد و از خواسته‌های منطقی ‪GC‬ها حمایت شود."

"شاهرخ شیبانی" مدیر پروژه یکی از شرکت‌های ‪ GC‬تعامل خارج از مفاد قرارداد که گاهی اوقات با واقعیت فاصله دارد را مهم دانست.

وی بیان داشت به عنوان مثال فعالیت پیمانکاران در برخی استان‌هایی که مدیران مخابراتی و سایر ارگان‌های دست اندرکار استان همکاری بالای داشته‌اند، با موفقیت همراه بوده است.

وی یکی از مشکلات را عدم تطبیق طرح مقدماتی ضمیمه قرارداد با نیازهای واقعی استان‌ها در زمینه تهیه طرح اجرایی عنوان کرد.

به عقیده شیبانی چون در قرارداد تغییرات زیادی توسط کارفرما پیش‌بینی نشده بود، می‌بایست میان ‪ ،GC‬شرکت ارتباطات سیار و تک تک استان ها هماهنگی به عمل می‌آمد بطوریکه ضمن حفظ چارچوب قرارداد، فعالیت‌های اجرایی با تقاضاها تطابق بیشتری می‌داشت که در این صورت اکنون شاهد چنین تاخیری در توسعه شبکه نبودیم."

وزیر ارتباطات چندی پیش در ارتباط با توسعه شبکه تلفن همراه گفته بود موانع موجود بر سر راه توسعه خدمات شبکه موبایل بیشتر مربوط به پیمانکاری و اجراست و پیمانکاران ارتباطات سیار قرار بوده در اردیبهشت ماه به تمامی تعهدات خود در قبال شرکت ارتباطات سیار عمل کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار نیز چندی پیش گفته بود ‪ ۵۰‬درصد قرارداد با پیمانکاران عمومی(‪ (GC‬در زمینه توسعه شبکه تلفن همراه از اختیار این شرکت‌ها خارج می‌شود.

"وحید صدوقی" گفته بود، قرار بود پیمانکاران تا پایان مهرماه چهار هزار و ‪ ۷۳۰‬سایت ‪ bts‬دایر کنند که سایتهای در حال سرویس دهی آنها تا این زمان فقط به ‪ ۷۲۳‬سایت رسیده است.

طی یک سال گذشته شهرداری تهران اجازه نصب یک آنتن را هم نداده است

در قرارداد GCها یک سری مسئولیت‌‏ها از سمت کارفرما تحقق پیدا نکرد که این امر منجر شد تا این پیمانکاران زمان خود را از دست بدهند.
به گزارش خبرنگار ایلنا ، مهندس عبدالمجید فولادی، مدیر عامل شرکت پارس ایراتل، به عنوان یکی از GCهای شرکت ارتباطات سیار در نشستی مطبوعاتی که با حضور مدیران دو GC بهین ارتباط و پارس ایراتل برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: انجام کار بزرگ در کشور شهامت و پذیرش ریسک می خواهد و از آنجایی که صنعت مخابرات به همه جا وابسته است نیاز به تعامل مستمر با وزارتخانه‌‏ها و سازمان‌‏های مختلف دارد.

وی، با اشاره به فعالیت‌‏های GCها در کشور در زمینه نفت و گاز ، گفت: در آغاز پیمانکاران و کارفرمایان مربوط با مشکلات مشابهی که امروز GCهای مخابرات با آن مواجه هستند، مواجه شدند ، اما با تعامل و هماهنگی‌‏های دو جانبه و کسب تجربه طرفین امروز شاهد موفقیت‌‏های خوبی در زمینه‌‏های یاد شده هستیم.

وی ، با تاکید بر این که GCهای مخابرات به تازگی فعالیت خود را شروع و شیب اصلی راه را طی کرده‌‏اند، یادآور شد: GCها قادر خواهند بود که رسالت خود را به نحو مطلوبی ادا کنند که شرط آن تعامل و حوصله برای رفع موانع پیش بینی نشده است.

مهندس فولادی ، گفت: هرچند که بسیاری از این موانع در موقع ارائه پیشنهاد و انعقاد قرارداد قابل پیش بینی بود و توسط GCها نیز تاکید شد ، اما به لحاظ بعضی از مسائل حقوقی و روش‌‏های جاری در امضاء قراردادها که روح آن با قراردادهای GC در تطبیق کامل نیست، پذیرفته نشد، اما قول مساعدت در زمان اجرا داده شد.

مدیر عامل پارس ایراتل ، ادامه داد: امروز شاهد این مساعدت‌‏ها از جانب وزارت ICT و شرکت مخابرات هستیم که تقاضای ما برای این نوع همکاری‌‏ها و حمایت از خواسته‌‏های منطقی GCها است.

وی ، با تاکید بر نابسامانی در راستای عدم تطابق سیستم فعلی در قرارداد که امضای آن را 3ماه به تعویق انداخت، خاطرنشان کرد: از آنجایی که یک سال 250 روز کاری است و روزانه 20 سایت در بهترین شرایط در مدار قرار می‌‏گیرد، برای نصب 4500 سایت مدت زمان یک سال بسیار کم است.

وی ، با اشاره به مدیریت مخابرات در آن زمان و قول مساعدت و همکاری با اشراف بر مشکلات قرارداد، یادآور شد: قرار بود سیستم نظارت در قرار داد معرفی شود تا جایگزین سیستم بروکراسی فعلی شود.

فولادی، با بیان این که امروز آمار فعالیت GC ها به حدی است که توانمندی داخل کشور را نشان می‌‏دهد ، از شرکت ارتباطات سیارخواست تا به مشکلات موجود رسیدگی کند.

وی، تشکیل هیاتی برای تعیین تکلیف قرارداد را ضروری دانست و گفت: باید وضعیت قرارداد، تمدید آن و یا حتی جریمه آن مشخص شود.

مدیر عامل پارس ایراتل ، رقم قرار داد این شرکت را در مناقصه فاز 3 توسعه شبکه ارتباطات سیار 289 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: 25 درصد این قرارداد با کسر بخشی از تجهیزات به عنوان پیش پرداخت به ما تحویل داده شد.

وی، با اشاره به معضلات موجود در سازمان‌‏ها و ادارات دولتی به دلیل عدم همکاری در نصب BTS ، گفت: از آبان ماه سال گذشته تا امروز شهرداری تهران اجازه نصب حتی یک سایت را در تهران نداده است.

  • ۸۵/۰۹/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">