ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عده ای از افراد سودجو با ارسال پیامکی تحت عنوان «یارانه شما قطع می شود» شهروندان را به سایت های جعلی می کشانند و به حساب بانکی آنان دستبرد می زنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ جواد جهانشیری پلیس فتا خراسان رضوی در خصوص دریافت پیامک های انبوه و فریبنده تحت عنوان قطع رایانه هشدار داد و گفت: این مجرمان با ارسال پیامک و گاهی با تماس تلفنی عنوان می کنند که با توجه به اطلاعات مالی و درآمدتان؛ به زودی یارانه شما قطع می شود و اگر فکر می کنید که اطلاعات ثبت شده در سیستم درست نیست به سایت معرفی شده مراجعه و اطلاعات کامل خود را وارد کنید.
وی افزود: کلاهبردار در این روش، طعمه خود را به وب سایت جعلی که شبیه درگاه های بانکی است، هدایت می کند و از او می خواهد اطلاعات حساب بانکی خود از قبیل شماره کارت، رمز دوم و سایر پارامترهای خرید اینترنتی را دراین سایت تقلبی وارد کند؛ در نهایت فرد کلاهبردار به مشخصات دارنده حساب دسترسی می یابد و حساب طعمه خودرا بلافاصله خالی می کند.
سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: این وب سایت جعلی با سوء استفاده از آرم و نشان برخی بانک ها و عنوان جعلی «‌سازمان یارانه ها» سعی در سرقت اطلاعات بانکی قربانیان خود دارد و هدف از راه اندازی آن، صرفا برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد است.
وی اظهار کرد: وب سایت های جعلی یاد شده هیچ گونه مجوز معتبری از مراجع قانونی ندارند و صرفاً با سوءاستفاده از عنوان انصراف و قطع یارانه ها اطلاعات بانکی کاربران را سرقت می کنند که با بررسی فنی این وب سایت جعلی متوجه خواهید شد که هیچ گونه اطلاعات هویتی از صاحب سایت وجود ندارد و سرور میزبان سایت در خارج از کشور است.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تاکید کرد: قطعا در صورتی که شما مشمول دریافت یارانه نشوید و بخواهید اعتراض کنید، ساز و کار آن تعریف شده است و اگر قرار باشد از طریق سایت، اعتراض خود را ثبت کنید به هیچ عنوان از شما شماره حساب، شماره کارت، رمز اول و دوم کارت، تاریخ انقضاء کارت خواسته نمی شود.

**سارق اینترنتی معتمد شاکی از آب در آمد
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی توسط پلیس فتا خبر داد.
سرهنگ محمد نوربخش گفت: : رسیدگی به این پرونده در پی دریافت شکایتی مبنی بر برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی اضافه کرد: شاکی پرونده اعلام داشت، زمانی که به خود پرداز جهت برداشت حقوق ماهیانه مراجعه کرده است متوجه می شود که مبالغی از حساب حقوق اش کسر شده است که با بررسی کسورات حقوق تغییراتی در آن نشده بود و حقوق ماهیانه تغییری نکرده بود لذا جهت بررسی موضوع به بانک مراجعه کرد و متوجه شد که از حسابش مبالغی به صورت غیر قانونی برداشت شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: پس از ثبت اظهارات شاکی توسط پلیس فتا ، کارشناسان در تحقیقات فنی و تخصصی پی بردند که مبالغی از حساب شاکی تحت عنوان پرداخت قبوض و خرید شارژ برداشت شده است.
نوربخش تصریح کرد: عامل برداشت غیر مجاز پس از تحقیقات فنی گسترده، شناسایی و دستگیر وجهت بررسی بیشتر موضوع به پلیس فتا منتقل شد.
وی ادامه داد: متهم که از اقوام شاکی و معتمد او نیز به شمار می آمد در تحقیقات پلیس اعتراف کرد با توجه به اینکه صاحب حساب به ماموریت اعزام می شد و چند روزی در منزل نبود با اعتماد کامل کارت بانکی اش را برای برداشت وجه نقد به منظور خرید مایحتاج خانواده در اختیار متهم قرار می داد و او هم از اعتماد شاکی سوء استفاده کرد و با قرار دادن رمز دوم و سرقت اطلاعات کارت او در فرصت های مناسب اقدام به پرداخت قبوض و خرید شارژ از حساب بانکی شاکی می کرد.

**انتشار تصاویر خصوصی انگیزه ای برای انتقامجویی
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری فردی خبرداد که در پی انتقام جویی با انتشار تصاویر خصوصی یکی از اعضای فامیل باعث هتک حیثیت و آبروریزی فامیلش شده بود.
سرهنگ سید محمد حسینی پور، گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی با انتشار فیلم ها و تصاویر خصوصی او در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث هتک حیثیت و آبروریزی او شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
حسینی پور افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از تحقیقات فنی در فضای مجازی، عامل انتشار تصاویر خصوصی این زن جوان را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.
وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات تخصصی پلیس و در مواجهه با مستندات کشف شده به بزه انتسابی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی شاکی اعتراف و اظهار کرد که با این خانم نسبت فامیلی داشته و در پی انتقام جویی به دلیل اختلافات قبلی از این خانم و با بدست آوردن تصاویر خصوصی اش، آنها را در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر کرده است.
رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی از شهروندان خواست که از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

**چاه اینستاگرامی شوهر برای همسر
پلیس فتا خراسان جنوبی از دستگیری مردی خبرداد که برای انتقام گیری از همسرش اقدام به بارگذاری عکس های خصوصی از او در اینستاگرام کرده بود.
سرهنگ سید غلامرضا حسینی رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: مردی 35 ساله به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد که به دلیل اختلاف با همسر و اجرای مهریه از سوی او برای مدتی به زندان افتاده اما متوجه شده است که همسرش ، قبل از اینکه طلاق بگیرد عکس های خصوصی و نامتعارف خود را دراینستاگرام به نمایش گذاشته و خودش را فردی مجرد معرفی کرده است.
وی افزود: متخصصان اداره مبارزه با جرائم رایانه فتا، بررسی ها و تحقیقات سایبری را براساس شکایت شاکی آغاز کردند که هنگام جمع آوری مستندات دریافتند، صفحه ایجاد شده در اینستاگرام توسط خود شاکی راه اندازی شده و او اقدام به بار گذاری عکس های همسر خود کرده است.
حسینی افزود: شاکی از این کار، قصد اتهام زنی به همسر خود که مراحل جدایی را سپری می کرده، داشته است که با ارائه مستندات و ادله دیجیتال دست او رو شد و جز بیان حقیقت چاره ای نیافت.
این مقام انتظامی اضافه کرد: زمانی که مرا به دلیل نپرداختن مهریه به زندان انداخت همان موقع کینه او در دلم بیشتر شد و وقتی از زندان مرخصی گرفتم این صفحه را ایجاد کردم تا از این طریق من هم حرفی برای گفتن داشته باشم.

**به وعده های دروغین ازدواج در اینترنت توجه نکنید
رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی یک خواستگار قلابی خبر داد که با وعده دروغین ازدواج، 55 میلیون ریال از یک خانم کرمانی کلاهبرداری کرده بود.
سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت: درپی مراجعه خانمی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از وی در اینترنت موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت .ماجرا از این قرار بود که متهم از طریق یک سایت همسریابی با شاکی ارتباط برقرار می کند ؛ به وی قول ازدواج می دهد و سپس با توجه به جلب اعتماد شاکی برای رفع مشکلات خود تقاضای پول می کند.
رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: از این رو شاکی نیز النگوهای خود را به مبلغ 55 میلیون ریال می فروشد و پول ها را به حساب خواستگار قلابی واریز کرده است. متهم پس از واریز پول به حسابش ، تلفن همراه خود را خاموش می کند و دیگر تلفن های شاکی را جواب نمی دهد.
وی افزود: کارآگاهان پلیس فتا با بهره گیری از توان علمی و استفاده از روش های پلیسی موفق به شناسایی متهم شدند.
اسماعیلی گفت: فرد مورد نظردر ادامه رسیدگی به این پرونده طی احضاریه ای به پلیس فتا فرا خوانده شد و در تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی اعتراف کرد و پرونده پس از تکمیل به مرجع قضائی ارجاع داده شد.

  • ۹۵/۰۳/۲۵

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">