ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اراده عمومی و اینترنت پرسرعت

| پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۵۵ ق.ظ | ۲ نظر

ایمان بیک - دکتر سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگویی اعلام کرده که رفع محدودیت ارایه اینترنت با سرعت بالا‌تر از 128 کیلو‌بیت از اراده وزارت ارتباطات خارج است. ایشان خواستار ورود رسانه‌ها و بهره‌گیری از اراده عمومی برای رفع این محدودیت شده است.

همین که وزیر محترم ورود رسانه‌ها و فشار عمومی را برای رفع «محدودیت» اینترنت پرسرعت لازم می‌داند، نشان می‌دهد که ایشان هم قایل به «محدودیت» هست و آن گفته دیگر ایشان که «128 کیلوبیت برای برخی پرسرعت و برای گروهی ممکن است کم سرعت باشد» اصولا نه توجیه‌پذیر است، نه از نظر فنی درست می‌نماید. اینترنت پرسرعت، تعریف و استاندارد‌هایی داردکه خود وزیر محترم حتما به آنها واقف است و فعلا به آن نمی‌پردازیم.

اما حالا که وزیر هم قایل به وجود «محدودیت» است، باید پرسید چه اراده‌ای اعمال این محدودیت‌ را الزامی کرده که وزارت ارتباطات به عنوان مسوول «فنی» قادر به توجیه ضرورت رفع ممنوعیت نیست و رسانه‌ها هستند. البته رسانه‌ها در این زمینه به وظیفه خود عمل خواهندکرد و خواست عمومی هم می‌تواند کارساز باشد. اما به نظر می‌رسد مسوول فنی ارتباطات کشور باید بتواند با نمایش نیاز‌ها به اینترنت پرسرعت و ارایه راهکار‌ها و تضمین‌ها برای مسوولان بالاتر این آرامش خیال را در آنان ایجاد کند که گام اصلی برای باز کردن بند از پای اینترنت کشور، همین خواهد بود.
منبع : فناوران

  • ۸۷/۰۶/۲۱

نظرات  (۲)

اینها اجازه استفاده از اینترنت پر سرعت را نمیدهند بعد ... میگویند که تقاضا نداریم تازه حتی اگر محدودیت را هم بردارند آنقدر گرانش میکنند که کسی هوس اینترنت به اصطلاح پرسرعت نکند در کل هدف فقط گرفتن پول زور است
از ماست که بر ماست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">