ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: پس از اتمام دوره 2 ساله انحصار اپراتور سوم موضوع ارایه مجوز موبیلیتی به اپراتورهای وایمکس بررسی می‌شود.

به گزارش وایمکس نیوز، 'لطف الله سبوحی' روز شنبه افزود: در زمان ارایه مجوزهای وایمکس به اپراتورها رگولاتوری هیچ تعهدی در خصوص ارایه قطعی موبیلیتی به آنها نداده است و در این باره پس از اتمام دوره دو ساله انحصار اپراتور سوم می‌توان تصمیم گیری کرد.

وی افزود: براساس شرایطی که در کلیات مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات بوده در پروانه اپراتور سوم متعهد شدیم تا زمان دوره انحصار سرویس‌های نسل سوم اجازه موبایل وایمکس را ندهیم.

سبوحی گفت:‌ سرویس موبایل وایمکس می‌تواند سرویس‌های نسل سوم و یا حتی نسل چهارم را ارایه کند به همین دلیل ما باید تا زمان پایان دوره انحصار به این تعهد پایبند باشیم.

وی درباره تاخیر در فرآیند ارایه مجوز اپراتور سوم و اینکه آیا زمان انحصار از زمان آغاز به کار اپراتور سوم خواهد بود یا خیر،‌ افزود: تاخیری که در این زمینه اتفاق افتاده اجتناب ناپذیر بوده و به دلیل رعایت مقررات و قوانین مراجع ذیربط باید تصمیم‌گیری می‌کردند اما موضوعی که مشخص است زمان انحصار دو ساله از زمان ارایه پروانه به اپراتور سوم آغاز می‌شود.

سبوحی عنوان کرد: ما در هیچ جایی نگفتیم اپراتورهای وایمکس بلافاصله بعد از اتمام دور انحصار اپراتور سوم می‌توانند وارد فضای موبایل وایمکس شوند چون یکی از پارامترهای محدود کننده ما دوره انحصار اپراتور سوم است و بعد از تمام شدن دوره انحصار کمیسیون تنظیم مقررات تصمیم می‌گیرد که این اجازه را بدهد یا خیر.

وی گفت: ضمن اینکه این هم به معنی این نیست که ما کار را رها کردیم چون در حال حاضر مطالعات این موضوع در حال انجام است و باید بررسی کامل را انجام دهیم که ما بعد از این دوره انحصار یا قبل از آن پیشنهاد را به کمیسیون ارایه می‌کنیم که کمیسیون براساس آن تصمیم‌گیری کند که چگونه و با چه روشی اجازه موبایل وایمکس را به اپراتورهای فعلی وایمکس بدهد.

  • ۸۹/۰۸/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">