ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه گزارش شبکه ملی اطلاعات به رییس جمهور

| يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی فضای مجازی در گزارشی به رییس جمهور اعلام کرد: مشخصات شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده و اسناد مربوط، اصول حاکم، جدول زمانی و فازهای اجرایی آن مشخص شده است.
فناوران- ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در دیدار اعضای شوراهای عالی کشور با ارایه گزارش شورای عالی فضای مجازی کشور، شروع دولت یازدهم را آغاز خروجی محور شدن این شورای عالی دانست و گفت: نخستین مصوبات اجرایی شورای عالی فضای مجازی در دولت یازدهم به تصویب رسید که مهم ترین آنها تشکیل شبکه ملی اطلاعات بود. مشخصات این شبکه در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده و اسناد مربوط، اصول حاکم، جدول زمانی و فازهای اجرایی آن مشخص شده است.
وی افزود: در اردیبهشت ماه ٩٥ راه اندازی نخستین مرکز تبادل علمی کشور که یکی از مهمترین گام های شبکه ملی اطلاعات و حرکتی در جهت تولید محتوا است، صورت گرفت و تبادل اطلاعات با سرعت بالا را رقم زد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره سیاستگذاری و اقدامات این شورا در حوزه شبکه های اجتماعی نیز گفت: امیدواریم سند حمایت از «شبکه های پیام رسان اجتماعی» داخلی که در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت، در جلسات آتی به تصویب برسد. همچنین به دنبال ارایه تعرفه مناسب برای شبکه های داخلی هستیم که یک چهارم تعرفه استفاده از اینترنت باشد و امیدواریم در زمینه تولید محتوا نیز گام هایی برداریم.
فیروزآبادی با بیان اینکه حدود ٩٩ هزار تشکل مذهبی و ١٠ هزار تشکل صنفی در کشور فعالیت دارند، افزود: در دولت یازدهم رشد تشکل های صنفی، مذهبی و سیاسی در کشور چشمگیر بوده است و شورای عالی فضای مجازی نیز در پی فعال سازی و هدایت این تشکل ها در فضای مجازی و تدوین سندی در زمینه ساماندهی آنهاست.
وی به تشریح فعالیت های کمیسیون عالی امنیت ملی در شورای عالی فضای مجازی پرداخت و گفت: برای اولین بار در فضای مجازی انتخابات، حضوری فعال داشتیم و آیین نامه مصوب شورای عالی فضای مجازی را برای مدیریت فضای مجازی در انتخابات اجرا کردیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین با بیان اینکه در حوزه هایی نظیر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی و سلامت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی دارای نظام رگولاتوری مناسبی نیستیم، بر ضرورت ارایه نظام جامع رگولاتوری در فضای مجازی کشور تاکید کرد.
حسن روحانی رییس جمهور نیز در این نشست گفت: بهره گیری همه شوراها و ستادها از نظرات مردم را در مسایل اقتصادی، علمی و فرهنگی ضروری است. رضایت مردم و حل مطالبات آنان، باید در اولویت همه فعالیت ها باشد.
روحانی با بیان اینکه شوراها زمانی کامل می شوند که پشتوانه مردمی خود را با کسب نظرات آنان تقویت کنند گفت: شوراها باید با بهره گیری از امکانات ارتباطی گسترده قرن جدید، پشتوانه مردمی خود را مستحکم تر و از نظرات آنان به ویژه نسل جوان بیشتر بهره گیرند.
روحانی با بیان اینکه مسایل مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و فناوری با یکدیگر مرتبط بوده و بهم گره خورده اند گفت: به طور مثال نمی توان یک مساله امنیتی را مدنظر قرار داد که در آن مساله فرهنگی وجود نداشته باشد و یا یک مسأله فرهنگی که در آن اقتصاد موضوعیت نداشته باشد. همه امور با یکدیگر تداخل و امتزاج دارند.
در این دیدار تنها دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، رییس سازمان ملی استاندارد و دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش فرصت ارایه گزارش به رییس جمهور را پیدا کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">