ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برات قنبری، معاون سابق ارتباطات و برنامه‌ریزی وزارت ICT گفت: اگر در برنامه چهارم توسعه حدود 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم در برنامه پنجم نیاز به 40 هزار میلیارد تومان در این بخش است.

به گزارش خبرگزاری شهر؛ وی در مراسم تودیع و معارفه مدیران وزارت ICT افزود: فعالیت‌های ما زمینه‌ساز فعالیت‌های بخش‌های دیگر موزه و نقش عهده در توسعه کل کشور دارد.

قنبری ادامه داد: به همین سبب روند توجه در 24 سال گذشته در برنامه چهارم به نقطه اوج خود رسیده است به این سبب برنامه چهارم توسعه سنگین تنظیم شده است.

همچنین کامرانی معاون فعلی ارتباطات و برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات نیز گفت: یکی از مهمترین محورها پیاده‌سازی چشم‌انداز بخش ICT است که در سند توسعه آمده است.

وی ادامه داد: همچنین فراهم کردن زمینه ایجاد شغل‌های جدید، حضور فعال در مجامع بین‌المللی،‌ایجاد نظام جامع ارتباطات و تدوین مقررات و آیین‌نامه‌های کامل برای خصوصی‌سازی از دیگر برنامه‌های توسعه بخش ICT است.

معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی وزارت ICT گفت: اولویت‌دهی به انجام تحقیقات کاربردی به جای بنیادی، توسعه شبکه موجود و اتصال شبکه مخابرات کشور به کشورهای همجوار از دیگر برنامه‌های توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات است.

مهندس حسن شفتی نیز به عنوان رییس سابق سازمان فضایی و معاون وزیر تودیع و احمد طالب‌زاده به عنوان رییس جدید معرفی شدند.

احمد طالب‌زاده معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران گفت: در برنامه چهارم توسعه در بخش فضا این سازمان به مرکز طراحی و ساخت ماهواره تبدیل شده و بافت چهار ماهواره در برنامه‌های چهارم توسعه مطرح می‌باشد.

وی با تشریح توسعه‌های کشورهای همسایه در خصوص فناوری ماهواره گفت: شروع استفاده از این فناوری امری اجتناب‌ناپذیر است.

  • ۸۴/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">