ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری صداوسیما در مصاحبه‌ای مشروح به یکی از سوالات خبرگزاری تسنیم اینگونه پاسخ داده است:

 

*شما درباره تأثیرات تحریم‌ها بر جدی شدن عرصه فناوری و رسانه اشاره کردید؛ چطور می‌توانیم در بخش رسانه‌ای به خوداتکایی و خودکفایی برسیم تا هیچ تهدید سایبری نتواند بر پیشروی‌های ما غلبه کند؟ چندی پیش می‌گفتند تهدید سایبری شدیم اما قدرت رسانه‌ای اجازه غلبه را نداد. در این باره صحبت کنید؟

 

بگذارید در دو بخش صحبت کنیم. یک بخش بخش زیرساختی و بخش دیگر، محتوایی است. در حوزه زیرساختی اتفاقی که در صنعت دنیا می‌افتد این است که مسیر حرکتی صنعت دنیا به سمت iPپایه شدن سوق پیدا می‌کند و لزوم اینکه ما در صنعت تولید تجهیزات شبکه و iPپایه خودکفا و خوداتکا باشیم یک ضرورت و نیاز برای جامعه است. وقتی ما می‌بینیم در سال علی‌رغم تهدیدهای ایالات متحده بر کشور ما، چندین هزار سوئیچ و "روتر سیسکو" که تولید ایالات متحده است با همان باگ‌هایش وارد کشور می‌شود. چیزهایی که آمریکایی‌ها درنظر گرفته‌اند در زمان خاص بتوانند برای اهداف نامشروع خودشان استفاده کنند این اتفاق قدری ما را نگران می‌کند.

ما می‌گوییم در صنعت رسانه می‌توانیم به این قابلیت و توانایی برسیم در موضوعات مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و پلت‌فرمی به سرمنزل‌هایی رسیده‌ایم. در زیرساخت فناوری اطلاعات هم می‌توانیم به این نقطه برسیم. در همین اجلاس هم داشتیم شرکت‌هایی که سوئیچ‌های iPپایه تولید می‌کردند. کشور باید به نقطه‌ای برسد که از نظر سایبری بتواند روی پای خودش بایستد و هیچ‌گونه تهدیدی را از سمت دشمنان نبیند اولین ضرورت آن این است که زیرساخت‌ها و محصولات برای خودش باشد. اسب تروای آمریکایی (بدافزار)‎ نباید در زیرساخت شبکه‌ای کشور به کارگرفته شود چون در زمان خودش حتماً از این اسب تروای خودشان استفاده می‌کنند. باید به این نکته توجه کنیم و تلقی ما این است که درست در مسیر صنعت رسانه قرار گرفته‌ایم و این تهدیدات کمتر می‌تواند به این مسیر از نظر زیرساختی لطمه بزند.

  • ۹۷/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">