ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: حجم زیادی از استعلامات به ما ارجاع داده می‌شود که با وجود کارت هوشمند ملی نیازی به آن نیست و باعث صف‌های طولانی مردم می‌شود.
محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت کارت هوشمند ملی در استان کرمان، اظهار داشت: متاسفانه از زمان شروع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان ورود بدنه کارت هوشمند ملی به کشور متوقف شد.

وی با بیان اینکه امروز تولید بدنه کارت ملی در کشور بومی‌سازی شده است و در داخل تولید می‌شود، گفت: البته هنوز ظرفیت تولید کارت خام در کشور پایین است و هنوز به حد مطلوب نرسیده با این وجود حدود 10 میلیون کارت ملی عقب بودیم که این تعدا‌د کارت هوشمند در دو سال اخیر و در این دولت تولید و توزیع شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه نگهداری از کارت شناسایی و مدارک هویتی لازم و ضروری است و افراد باید از مدارک هویتی خود مراقبت کنند، افزود: کارت ملی هوشمند از مدارک بسیار مهم است که در صورت مفقود شدن صدور کارت المثنی زمان‌بر است و اولویت با کسانی که برای اولین بار درخواست کارت هوشمند ملی داده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های تکمیلی کارت هوشمند ملی و هویتی ایران، اجرای پروژه سببی و نسبی است که تاکنون حدود 40 درصد پیشرفت داشته است، ادامه داد: این پروژه تاکنون برای یک میلیون و 500 هزار نفر در استان کرمان اجرا شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه در این پروژه فرد به پدر، مادر و فرزندان خود وصل می‌شود، گفت: پس از این مرحله این اطلاعات در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته و برای اخذ استعلامات دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم به ادارات ثبت احوال نیست.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح تمامی استعلامات اعم از هویتی و تابعیتی، استعلامات فردی و حتی استعلاماتی که مربوط به بستگان فرد است به صورت الکترونیکی و برخط در اختیار تمامی دستگاه‌ها قرار می‌گیرد، افزود: پایان سال 1403 پایان اجرای طرح سببی و نسبی است که با اجرای آن بسیاری از مشکلات این حوزه حل می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین پاسخ استعلام ثبت احوال به شوراهای حل اختلاف برای انحصار وراثت داده می‌شود که فرآیند بسیتر طولانی دارد، گفت: هر فردی که از دنیا می‌رود شورای حل اختلاف بستگان متوفی را به ثبت احوال می‌فرستد که با اجرای این پروژه نیاز به مراجعه حضوری مردم نیست.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی دولت سیزدهم ارائه خدمت آسان به مردم است و در این راستا سازمان تمام الکترونیک ثبت احوال را پیش بردیم و سازمان سهیم را راه‌اندازی کردیم، افزود: امروز 18 خدمت تمام الکترونیک در این سامانه ارائه می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه حدود 190 دستگاه به صورت سیستمی در هزار و 200 نقطه از کشور به ما وصل هستند و خدمات الکترونیکی دریافت می‌کنند، ادامه داد: این پایگاه هیچ قطعی ندارد و دستگاه‌ها خدمات را در لحظه از ما می‌گیرند؛ از ابتدای امسال تاکنون فقط یک مورد قطعی زیرساختی داشتیم و به لطف خدا قطعی آن چنانی نداریم.

وی با بیان اینکه هزینه پاسخ به استعلامات مطابق مصوبه هیئت وزیران مبلغ 15 هزار تومان است که این تعرفه در تمام کشور یکسان است، افزود: فردی که کارت هوشمند ملی دارد هیچ نیازی به استعلام ندارد و متاسفانه برخی بانک‌ها هنوز مردم را درگیر گرفتن استعلامات می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه حجم زیادی از استعلامات به ما ارجاع داده می‌شود که با وجود کارت ملی هوشمند به بخش زیادی از آنها نیاز نیست، تصریح کرد: استعلامات بیهوده برخی دستگاه‌ها باعث صف‌های طولانی مردم می‌شود در حالی که اصلاً نیازی به آن نیست.

وی با بیان اینکه کارکنان ثبت احوال خود را مرزبان هویت و تابعیت ایرانیان می‌دانند و تحت هیچ عنوان اجازه سوءاستفاده اتباع بیگانه از طریق جعل مدارک و کسب مدارک هویتی و تابعیت ایرانی را نمی‌دهند، گفت: مردم ما به این نکته توجه داشته باشند که ما اجازه قانونی نداریم که حتی یک روز و یا یک‌ ساعت، تاریخ و ساعت تولد و فوت فرد را تغییر بدهیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">