ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اسناد اپراتور سوم در مراحل نهایی قرار دارد

| دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۸۶، ۰۳:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: تهیه اسناد مزایده اپراتور سوم تلفن همراه مراحل نهایی خود را طی می‌کند و کارهای اصلی آن انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر کمال محامدپور ، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا اسناد این مزایده به طور قطع تا نیمه آبان ماه جاری آماده و به مراجع ذیربط ارایه شود.

وی افزود: پس از آماده شدن اسناد مزایده باید یک مجری برای برگزاری مزایده از طرف وزیر ارتباطات و کمیته سیاست‌گذاری مخابرات، تعیین شود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان تنظیم مقررات، پیشنهاد اجرای مزایده توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران را مطرح کرده بود اما از آن جایی که کار مرکز تحقیقات، مشاوره است این موضوع، از طرف مرکز مورد قبول قرار نگرفت.

دکتر کمال محامدپور تأکید کرد: مهمترین خصوصیت این اپراتور، استفاده از نسل سوم تلفن همراه (3G) است که فراگیر بوده و پوشش ملی دارد.

وی ادامه داد: مطابق قوانین کشور، شرکت‌های خارجی با مشارکت شرکت‌های داخلی، می‌توانند در این مزایده شرکت کنند.

سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: احتمالاً برای اپراتور سوم و از نظر مقررات نیاز به گرفتن مجوزهای خاصی از هیات دولت خواهد بود.

وی افزود: شرایط شرکت کنندگان و درصد سهامی که شریک‌های خارجی می‌توانند در این اپراتور داشته باشند، از جمله مواردی است که شاید نیاز به دریافت مجوزهای خاص از دولت داشته باشد.

محامد پور اظهار امیدواری کرد:، بعد از اعلام مزایده و بررسی شرکت کنندگان، حداکثر تا اواخر خرداد ماه سال 87، برنده نهایی این مزایده معرفی شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از معرفی برنده مزایده و بر اساس قوانین موجود، سازمان تنظیم مقررات بعد از مهر ماه سال 87، می‌تواند پروانه فعالیت این اپراتور را صادر کند.

گفتنی است پیش از این دکتر محامد پور از آماده شدن پروانه اپراتور سوم تلفن همراه تا پایان مهر جاری خبر داده بود.

بر اساس مجوز فعالیت اپراتور دوم ،دو سال پس از آغاز به کار این اپراتور ، اپراتور سوم تلفن همراه می تواند کار خود را آغاز کند. این دوره که محافظت نامیده می شود، برای مراقبت از اپراتورهای تازه کار در نظر گرفته می شود تا از آسیب های احتمالی حضور رقبای متعدد در بازار در امان بمانند.

  • ۸۶/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">