ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اطلاعات مربوط به مخابرات شفاف است

| جمعه, ۸ شهریور ۱۳۸۷، ۰۱:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت بورس گفت: برای عرضه سهام شرکت مخابرات در بورس ،اطلاعات به طور کاملا شفاف منتشر شد و با رشد قیمت سهام این شرکت، دیروز در بورس صف خرید تشکیل شد.

"علی رحمانی " در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا،افزود: برای عرضه سهام شرکت مخابرات حجم زیادی از اطلاعات مربوط به این شرکت از طریق بورس منتشر شده است.

وی بابیان اینکه مجمع سالانه این شرکت هرسال طی آبان ماه تشکیل می شود، اظهارداشت: تمام صورت های مالی شرکت مخابرات با توجه به اینکه مجمع عمومی در شهریور ماه برگزار می شود ،هنوز کار حسابرسی انجام نشده است.

رحمانی در ادامه تصریح کرد: تمام صورت های مالی حسابرسی شده و حسابرسی نشده در اختیار خریداران سهام شرکت مخابرات قرار گرفته و این شرکت ملزم شده مجمع عمومی خود را در سال آینده حداکثر تا 31 تیر ماه 88 برگزار کند.

به گفته مدیرعامل شرکت بورس ، پروانه شرکت مخابرات که کسب و کار این شرکت در آیِنده باید براساس آن صورت بگیرد، به عنوان مهمترین سند منتشر شده است.

وی در اضافه اظهار داشت : شرکت های خارجی که قصد خرید سهام شرکت مخابرات را داشته اند ، در مذاکرات متعدد خواستار مطالعه پروانه این شرکت شده اند و با دریافت این سند تمایل خود را برای خرید سهام شرکت مخابرات ، اعلام کرده اند.

رحمانی با رد عدم اطلاع رسانی شفاف در مورد سهام شرکت مخابرات در بورس افزود: برای عرضه سهام این شرکت حتی ذخیره مالی برای پرداخت حقوق بازنشستگان درنظر گرفته شد و این امر سود انباشته این شرکت را به زیان انباشته ، تبدیل کرد.

رحمانی با اشاره به پیچیدگی های خاص سهام مخابرات، افزود: اواخر فروردین ماه امسال یک دوره آموزش سه روزه برای کارگزاران،شرکت های سرمایه گذاری و فعالان بازار سرمایه توسط یک کارشناس ایتالیایی که تجربه موفقی در مورد سهام شرکت های مخابرات در اروپا داشت ، برگزار شد.

وی در ادامه تاکید کرد: کسانی که قدرت تحلیل اطلاعات را ندارند ، نباید به طور مستقیم در بورس سرمایه گذاری کنند و منابع خود را باید با استفاده از دیگر ابزارهای مالی دربازار سرمایه بکارگیرند.

این مقام مسئول سپس با بیان اینکه کاهش ارزش سهام مخابرات نادرست است،گفت: روز گذشته برای خرید 115 میلیون سهم مخابرات در بورس تقاضا وجود داشت و قیمت هر سهم شرکت مخابرات از ابتدای عرضه تا دیروز با 19 تومان افزایش از 150 تومان به 169 تومان رسید.

  • ۸۷/۰۶/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">