ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اظهارات روحانی در دفاع از جهرمی

| يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

ساعتی قبل حسن روحانی رییس جمهوری ایران در دفاع از محمد جواد آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس به سخنرانی پرداخت که اهم اظهارات وی به این شرح بود:

- نسبت به وزیر ارتباطات که اولین تجربه ما برای جوان‌گرایی است، علت معرفی ایشان این بود که امروز از ارتباطات مهم‌تر، فناوری اطلاعات و فضای مجازی است. این نکته را بگویم.
- همیشه بین امنیت و آزادی برخی فکر می‌کردند سازگاری نیست. ما این را قبول نداریم. این دو باید در کنار هم باشد.
- ما آزادی مسئولانه را می‌خواهیم. ما امنیتی می‌خواهیم که بر دوش هوشیاری و آگاهی ملی باشد. این با اسلحه نیست، با مشارکت اجتماعی است.
- من در شورای عالی فضای مجازی مدتی آقای جهرمی از طرف آقای علوی می‌آمد. مدتی از طرف آقای واعظی می‌آمد. در هر دو بخش شاهد بودم. چه زمانی که از وزرات اطلاعات می‌آمد چه از وزارت ارتباطات، همیشه امنیت و آزادی را با هم می‌دید. اگر کسی فکر کند آزادی را به مذبح می‌برد نادرست است.
- علت اصرار من این بود که مسائل پیچیده‌ای داریم. اگر مسائل امنیتی بلد نباشد گیر می‌افتد. اگر خودم حضور داشته باشم به آنها جواب می‌دهم ولی اگر من نباشم باید کسی باشد که امنیت را بلد باشد تا از آزادی مردم و شبکه‌های اجتماعی و اشتغال مردم در فضای مجازی حراست کند
- باید اعتماد کنیم. به اعتقاد من می‌توانیم یک جوان را بیاوریم.

- وی ضمن انتقاد از ضعف فنی شبکه های اجتماعی در کشور افزود چرا یک شبکه اجتماعی داخلی وقتی به 1 میلیون کاربر می‌رسد، هنگ می‌کند؟ و چرا یک شبکه اجتماعی دیگری که خارجی است 40 میلیون کاربر ایرانی دارد؟

- رئیس جمهور تاکید کرد ما نمی‌توانیم برای پیشرفت ایران به سوی سمت و خطا برویم و باید به سوی فناوری های نوین گام برداریم و ضعف ها را جبران کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">