ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اظهارات مخالفان و وزیر پیشنهادی ICT

| چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۳ ق.ظ | ۱ نظر

حسن روحانی رییس دولت دوازدهم به منظور اخذ رای اعتماد به کابینه پیشنهادی به صحن علنی مجلس رفت و وزرای پیشنهادی خود را معرفی کرد.
فناوران - رییس جمهور دیروز در معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشکر از خدمات محمود واعظی در دولت یازدهم گفت: زحمات بسیار زیادی در دوره یازدهم در حوزه ارتباطات و در زمینه دولت الکترونیکی و در زمینه زیرساخت ها انجام شد و در زمینه شبکه ملی اطلاعات نیز اقدامات بسیار موثری انجام گرفته است. درواقع فضای کسب و کار و علم و دانش و ارتباطات مناسب را در کشور ما آماده کردند که کار بسیار بزرگی بوده و یکی از افتخارات دولت یازدهم مساله ارتباطات و فضای جدید و اشتغالی است که در این زمینه آورده است و انشاءالله شبکه ملی اطلاعات در این دولت به طور کامل فعال خواهد شد که فازهایی هم تاکنون اجرا شده است.
وی با بیان جوان بودن وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جوانگرایی یکی از آرزوهای من در دولت بود و به همه وزرایم توصیه کردم و کتبا به آنها در دولت دوازدهم ابلاغ خواهم کرد باید در سمت های بالا از جوانان و زنان استفاده بکنند.
روحانی با بیان اینکه آقای جهرمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  را برای نخستین بار از افرادی انتخاب کردیم که پرورش یافته فضای بعد از انقلاب است، گفت: ایشان هم متولد بعد از انقلاب است هم در این فضا رشد کرده است. آشنایی ام با ایشان در شورای عالی فضای مجازی بود که در آن شرکت می کرد، آنجا بحث می کرد و حرف می زد و من از تسلط او بر مساله ارتباطات و فضای مجازی کاملا آگاه شدم.
رییس جمهور گفت: می گویند اگر مثلا در اتوبان بزرگ تهران - شمال روزی تصادف شد و کسی زیر ماشین رفت و خانواده اش شکایت کرد، قاضی محترم می تواند آن اتوبان را برای همیشه ببندد. ما می گوییم نمی شود چنین کاری کرد. حالا یک تصادف هم شده ما باید کاری کنیم تصادف نشود، نه اینکه اتوبان را ببندیم. اتوبان را ببندیم می روند کوره راه ها را پیدا می کنند و واویلا خواهد شد.
روحانی گفت: بگذارید ما از فضا به خوبی و درست استفاده کنیم. در اینجا به وزیر دادگستری و ارتباطات و اطلاعات و کشور خطاب می کنم، نمی شود درِ فضای مجازی را قفل زد، این قفل را روحانی باز نکرده، این قفل را مردم باز کردند؛ قفلی که مردم با اراده باز می کنند، دیگر نمی شود بست. اگر قفلی را رییس جمهور باز کرده، ممکن است کس دیگری بیاید و قفل دیگری بزند و دردسر درست کند.
رییس جمهور گفت: باید از فضای مجازی درست استفاده کنیم. اگر حواس مان جمع نباشد، اگر دقت های لازم را انجام ندهیم، اگر اصول و قانون را مراعات نکنیم، همین فضای مجازی می تواند برای علم و دانش و ارتباطات، برای شغل و کسب نتیجه معکوس داشته باشد و خطرآفرین هم باشد. بنابراین با هماهنگی همه قوا این امر مهم را پیش می بریم.
وی ادامه داد: آقای جهرمی این استعداد را دارد که این کار را به خوبی انجام دهد. مخصوصا راه اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات را از ایشان می خواهم و اینکه ظرفیت های سایبری را با عرصه تولید ثروت و مخصوصا ایجاد اشتغال پیوند دهیم. وقتی که ایشان را خواستم و با ایشان صحبت کردم، اولین درخواستم از ایشان اشتغال بود.
رییس جمهور گفت: سال گذشته آقای واعظی می گفت 100 هزار شغل در زمینه فناوری اطلاعات درست شده است. از آقای جهرمی خواستیم که سالانه ایجاد حدود 300 هزار اشتغال را در این زمینه برنامه ریزی و نیازهایی که دارد مطرح کند. این کار بسیار مهمی است که باید انجام دهیم. روحانی گفت: آقای جهرمی شاید جوان ترین وزیر بعد از انقلاب است. شاید در دولت اول هم وزیری به جوانی ایشان داشتیم اما قطعا ایشان نخستین وزیری است که در فضای انقلاب متولد و بزرگ شده و حالا آمده وزارت را بر عهده بگیرد. امیدوارم حضور و فعالیت ایشان راهگشا باشد برای جوان های ما و برای اینکه بعد از دو سه سال دیگر قبل از اینکه دوره 4 ساله تمام شود، خودشان جوان های لایق را بیابند و جایگزین کنند. 
رییس جمهور گفت: توسعه فرهنگ و استفاده قانونمند از ظرفیت فناوری اطلاعات، مساله استفاده از آن برای تولید اشتغال و خلق ثروت، شبکه ملی اطلاعات و کیفیت ارایه خدمت و دسترسی مردم به آنها و همچنین ورود بخش خصوصی، رعایت حقوق شهروندی و زمینه سازی برای ایمن سازی فضای مجازی از اصول مورد نظر برای وزارت ارتباطات است.
 

عملکرد جهرمی مبهم و تجربیاتش ناکافی است

مدرک تحصیلی، تجربه و سابقه کم، عملکرد محمد جواد آذری جهرمی در شرکت زیرساخت و نداشتن سوابق شفاف از مهم ترین دلایل مخالفان برای عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی فاوا بود.
فناوران - نماینده مردم ارومیه به عنوان نخستین مخالف با وزیر پیشنهادی ارتباطات صحبت کرد. نادر قاضی پور با یادآوری اینکه در حوزه زیرساخت پیشرفت چشمگیری حاصل نشده، استفاده از یک لیسانس غیرمرتبط در وزارتخانه تخصصی را منطبق با شایسته سالاری ندانست.
وی افزود: اعتقاد داریم که باید از جوانان تحصیلکرده و متخصص در وزارتخانه ها استفاده کرد. ایران اسلامی هزاران متخصص دکترا، فوق دکترا و فوق لیسانس در رشته مخابرات داشته و صدها اساتید تمام رشته ارتباطات در دانشگاه های معتبر داریم که سن برخی از آنها از جهرمی لیسانس کمتر است؟ آیا استفاده از یک لیسانس غیرمرتبط در یک وزارتخانه تخصصی بر اساس شایسته سالاری است؟ آیا این فرد با تحصیلات لیسانس قدرت، توان دارد که در حوزه پژوهش صاحب نظر باشد و توانایی انجام امور تخصصی مربوط به وزارت ارتباطات را دارا است؟ همچنین هزاران کارمند با تحصیلات دکترا و فوق لیسانس در شرکت مخابرات وجود دارد؛ لیسانس قدرت چه کاری می تواند انجام دهد؟
نماینده مردم ارومیه ادامه داد: طبق اعلام معاونت نظارت مجلس تطابق برنامه ایشان با وظایف وزارتخانه و سیاست های کلی نظام و برنامه ششم 41 درصد ذکر شده است یعنی مشخص نیست ایشان بر چه اساسی این مطالب را بیان کرده است. وی افزود: آنچه در باب توضیحات برنامه ایشان باید گفت این است که اولویت اقتصادی ایشان جذب دانش و فناوری از کشورهای صاحب فناوری و توسعه بازارهای صادراتی است که با توجه به تجارب ایشان در عرصه داخلی  و عدم اشراف علمی تحقق چنین موضوعی دور از دسترس است. قاضی پور با یادآوری اینکه در حوزه زیرساخت پیشرفت چشمگیری حاصل نشد، گفت: طرح های مربوط به خطوط انتقال یا دیتا انجام نشده و عملکرد آذری جهرمی هم مطلوب نبوده است؛ ایشان حتی در خرید و فروش مناقصه هم کاری انجام نداده این در حالی است که اگر مناقصه برگزار می شد قیمت اینترنت به طور چشمگیری کاهش می یافت.
وی خطاب به وزیر پیشنهادی، گفت: آقای آذری جهرمی در مبارزه با قاچاق ترافیک چه کاری انجام داده اید؟ شما جزو هیات مدیره رایتل بودید. چه کار کرده اید؟ مگر غیر از این است که ورود به حریم خصوصی انجام شده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: به شما می گویند پدر تلگرام، گفته شده سرورهای تلگرام به ایران آمده، کجا است که این موضوع دیده نمی شود. به ما هم نشان دهید. شما مشکل تلگرام را چگونه حل کرده اید؟


آذری جهرمی اشراف کافی به حوزه ندارد
حمیده زرآبادی عضو فراکسیون امید مجلس مخالف بعدی وزیر پیشنهادی ارتباطات بود. وی گفت: بر اساس گزارش معاونت نظارت آقای جهرمی برای 41 درصد وظایف قانونی وزارتخانه برنامه ای ارایه نکرده است و این نشان از عدم اشراف کامل ایشان به وزارتخانه متبوع است.
نماینده مردم قزوین گفت: در بدو شکل گیری شرکت زیرساخت نقاط ترافیکی مشخص شد که بحث حاکمیتی است اما متاسفانه با پیشنهاد آقای جهرمی این نقاط کاهش یافته است از این رو باید پرسید کاهش این نقاط به چه معناست در حالی که در واقع این نقاط نقش توزیع ترافیک را دارند. وی ادامه داد: شبکه زیرساخت نسبت به روز اول به کمتر از یک سوم قابلیت کاهش داشته بنابراین از هر نظر شبکه امروز در حال حاضر هیچ کدام از 4 رکن اصلی را نمی تواند انجام دهد؛ رکن اول سرویس دهی مناسب و رکن دوم پالایش اطلاعات است که در این خصوص تعداد زیادی از نمایندگان سوالاتی را مطرح کردند اما آقای جهرمی در پاسخ دادن به این سوالات طفره رفتند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با در خصوص دوران مسوولیت جهرمی ادامه داد: مجلس برای تحقق رشد 8 درصد قبول دارد که نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی است لذا با عنایت به این موضوع مجلس پیشنهاد معاونت زیرساخت وزارت ارتباطات را در برنامه ششم توسعه در اعطای مجوز شرکت ترانزیت و ظرفیت انتقال سی ترابیت بر ثانیه را پذیرفت؛ شرکت مذکور به بهانه جذب سرمایه گذاری مجوز گرفته بر اساس اساسنامه پیشنهادی بنا دارد از ظرفیت زیرساخت های موجود استفاده کند و در نتیجه تقویت بخش خصوصی با استفاده از سرمایه گذاری مشترک منتفی است و این شرکت نهایتا مأموریتش واسطه گری است و حذف بخشی از درآمدهای دولتی به نفع شرکای داخلی و خارجی با استفاده از ظرفیت های موجود و نه سرمایه گذاری جدید خواهد بود لذا آقای جهرمی باید توضیح دهند در حال حاضر برای ترانزیت چه میزان تقاضا وجود دارد و چه مقدار قرارداد با چه وضعیتی منعقد شده است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر سابق ارتباطات هاب ماهواره ای را با تبلیغات فراوان در سال 94 افتتاح کرد و در سال 95 نیز تجهیزات مربوط به آزمایش و تحویل شد گفت: هم اکنون جمع آوری هاب ماهواره ای که ارزش ریالی آن 114 میلیارد و 800 میلیون ریال است لذا باید به چنین مدیری تبریک گفت چرا که پروژه ها را قبل از به بهره برداری رسیدن جمع آوری کرد.


وزارت ارتباطات را به وزارت اطلاعات دوم تبدیل نکنید
نماینده بهار و کبودر آهنگ در مجلس گفت: از شما خواهش می کنم وزارت ارتباطات را به وزارت اطلاعات دوم تبدیل نکنید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودر آهنگ در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: ما همه به جوانان اعتقاد داریم و جنگ را تجربه کردیم اما امروز در شرایط خاصی هستیم، ویژگی های آقای جهرمی پنهان کاری و عدم شفافیت است او در اطلاعاتی که در اختیار ما قرار داده مقطع تحصیلاتش را اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: نمایندگان عزیز، شما به کسی می خواهید رأی بدهید که تنها هفت سال در این وزارتخانه سابقه کار دارد و سابقه مدیریتش تنها یک سال بوده است. آیا چنین کسی با این سابقه خدمتی می تواند این وزارتخانه بزرگ و قوی را اداره کند!؟

پورمختار تصریح کرد: ایشان گفته اند که برادر شهید و جانباز هستند؛ احترام خانواده شما بر ما واجب است، شما بیان کنید که دیدگاه شما چیست؟ آرمان های انقلابی تان را مطرح کنید تا بفهمیم چه اعتقادات دینی و سیاسی ای دارید؟ من معتقدم یک نفر با این سوابق کم، توان مدیریت در این وزارتخانه را ندارد.

نماینده بهار و کبودر آهنگ در ادامه سخنان خود با اشاره به مدیریت یک ساله آذری جهرمی در شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: اپراتورهای مختلف در کشور وجود دارند که به مردم اجحاف می کنند و آقای جهرمی که یک سال مدیریت و مسئولیت این اپراتورها را داشتند نتوانستند حق مردم را بگیرند. فضای مجازی و تلگرام که قتلگاه جوانان ایران است، ایشان نتوانستند آن را فیلتر کند و هتک حرمتها، فسادها و توهین ها به همه مسئولین نظام در تلگرام با حمایت ایشان انجام می شود.

وی افزود: کسی که هفت سال سابقه مدیریت دارد یک آدم بله قربان گو خواهد بود و نمی تواند مدیریت درستی داشته باشد. او باید پخته تر شود تا بتواند به عنوان یک وزیر به کار گرفته شود. آقای آذری جهرمی ادعا کرده اند سرعت اینترنت در روستاها ۱۱ برابر شده در حالی که هیچ کدام از روستاها و حتی در مجلس شورای اسلامی سرعت اینترنت مناسب نیست.

پورمختار بیان کرد: در برنامه آقای جهرمی ادعا می شود ۲۷ هزار روستا از شبکه اینترنت پرسرعت برخوردار شدند در حالی که ما در همدان این شرایط را ندیده ایم. با کدام حساب این ارقام را ارائه کرده اید!؟

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با اشاره به برنامه ارائه شده از آذری جهرمی برای تصدی وزارت ارتباطات اظهار داشت: از ۱۶ صفحه برنامه ای که ایشان به مجلس ارائه دادند، ۱۳ صفحه اش توضیحات و بقیه آن مطالب علمی است که برنامه ای در آنها وجود ندارد. در برنامه ایشان ابهامات بسیاری وجود دارد و تنها ۱۹ درصد از این برنامه با سیاست های برنامه ششم توسعه و سیاست های اعلامی مقام معظم رهبری مطابقت دارد.

پورمختار در پایان خاطر نشان کرد: از شما خواهش می کنم وزارت ارتباطات را به وزارت اطلاعات دوم تبدیل نکنید.

 

جهرمی: قول می دهم حافظ حریم خصوصی مردم باشم

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته دفاع قاطعی از خود و برنامه هایش انجام داد.
فناوران - نخستین روز از بررسی رای اعتماد به وزرا، به بررسی کلیات کابینه و برنامه های وزیر ارتباطات و آموزش و پرورش گذشت. 
محمد جواد آذری جهرمی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آخرین سخنران جلسه دیروز عصر بود. نکته جالب که مورد توجه کاربران در فضای مجازی هم قرار گرفت این بود که هنگام سخنرانی آذری جهرمی، نمایندگان با توجه خاصی به دفاعیات وزیر جوان دولت دوازدهم گوش می دادند.


 موفقیت وزارت ارتباطات، نتیجه کار تیمی
آذری جهرمی در دفاع از برنامه های پیش روی خود به ذکر خاطره ای از سفر خود در استان بوشهر به همراه محمود واعظی پرداخت و گفت: در طی 4 سال گذشته رشد زیادی در ارتباطات استان بوشهر صورت گرفته است که این توسعه بدون زحمت و بی برنامه امکان پذیر نبود.
وی افزود: اگر ما در بخش خصوصی حرکت کردیم قانون این را به ما اعلا کرده که چنین کاری انجام دهید. افتخار ما است که چنین کاری انجام می دهیم اگر مسیر حرکتی ما نادرست بود چرا زمانی که بنده معرفی شدم سندیکای مخابرات نامه زده و از آقای روحانی تشکر می کند. بنده شایسته این لطف نبودم اما می خواهم بگویم که موضوع چیست.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هر چند که آقای پورمختار درست اشاره کرد و اموری که در طول این دو سال اتفاق افتاد را شخص بنده انجام ندادم بلکه کار تیمی بود که همه بخش های وزارت ارتباطات درگیر آن بودند همه پرسنل و جوانان وزارت ارتباطات این حماسه را آفریدند.


 ادعای اجرا نشدن شبکه ملی اطلاعات، ظلم است
وی گفت: این ظلم است که می گویید شبکه ملی اطلاعات اجرا نشده است؛ پروژه شبکه ملی اطلاعات اجرا شده است البته ما در بخش محتوایی کمبود داریم اما شبکه اجرا شده است که اینها مدیون عزم ملت در سال 92 و رای شان به دولت تدبیر و امید است.
جهرمی خاطرنشان کرد: به لحاظ اقتصادی حجم فاوا کشور از 21 هزار میلیارد تومان به 36 هزار میلیارد تومان رسید که 15 هزار میلیارد تومان به حجم بازار اضافه شده است. به لحاظ شاخص هایی که پهنای باند به ازای هر شهروند دارد از یک کیلوبیت بر ثانیه به 35 کیلوبیت بر ثانیه رسیدیم. آنهایی که می گویند ما نسبت به محتوای بومی و تولید بومی بی تفاوتیم روزی که آغاز کردیم مجموع پنهای باند ما 10 درصد ظرفیت بود که امروز این مقدار به 40 درصد افزایش یافته است که البته این ناکافی است.
وی ادامه داد: امروز با افتخار اعلام می کنیم که پس از 4 سال فعالیت و توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در حوادث مهم ما یک ثانیه قطعی نداریم ما پارادایم و فرهنگ حاکم بر جامعه را تغییر دادیم. 


 بی غیرت نیستیم
گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات گفت: نگاه ما به شبکه های اجتماعی و مجازی نگاه فرصت محور است. مقام معظم رهبری می فرمایند کسی موافق بستن شبکه مجازی نیست چرا که این کار عاقلانه نیست. البته تهدیدات آن هم بزرگ است. اگر کسی می گوید ما در مقابل تهدیدات ضعیف عمل کردیم درست است اما هجوم تهدیدات به قدری زیاد است که ضعف ما مکمن است مشهود باشد و همدلی در این بین ضعف ما را خواهد پوشاند.
وی ادامه داد: با متهم کردن یکدیگر آیا می توانیم در برابر دشمن و این تهدیدات بایستیم؛ 4 سال وزارت ارتباطات تنها در این عرصه ایستاد، چوب خورد و کار کرد. حتی یک محتوای مبتذل برای ما زیاد است اما برای اینکه این فضا را کنترل کنیم اولین اقدام بستن است؟ ما به این دکترین اعتقاد داریم بی غیرت نیستیم اما هم پیگیر حقوق مردمیم و مردم هم از ما می خواهند که فضای مجازی را پاک و سالم نگه داریم.
جهرمی تاکید کرد: اگر شبکه های مجازی را ببندیم و مردم را در برابر خود قرار دهیم امنیت ایجاد کرده ایم یا اینکه مردم را با خود همراه کنیم.


 اشتغال زایی، مدیون شبکه ملی اطلاعات
جهرمی در ادامه سخنان خود به برنامه هایش و اینکه شعارش چیست پرداخت و گفت: از دیدگاه آماری در کشورهای در حال توسعه امروز 1/87 درصد سهم اشتغال از فناوری اطلاعات است. در کشور ما این میزان 2 دهم درصد بوده تا سال 1394 و در سال 91 مجموع اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات در کشور 45 هزار شغل بوده است. در سال 94، میزان 50 هزار شغل و در سال 95 نیز 100 هزار شغل ایجاد شد این افزایش مدیون توسعه شبکه ملی اطلاعات است که اثرات آن را در زندگی مردم می توان دید.
وی ادامه داد: ما ظرفیت داریم که 1/5 درصد اشتغال کشور را توسعه دهیم و این برای ما فرصت است. تمام برنامه ما تنظیم شده و از 900 هزار شغل بناست سالی صد هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات اضافه کنیم و این تعهد دولت است. وزارت ارتباطات مسوول ایجاد شغل نیست اما زیرساخت ها را باید فراهم کند. بسیاری از جوانان فرهیخته ما امروز در شرکت های خارجی کار می کنند در گوگل، فیس بوک، آمازون، مایکروسافت و اپل و اگر فضای کسب و کار را برای آنها فراهم کنیم برمی گردند کما اینکه امروز مهاجرت معکوس نیز داشته ایم. جهرمی تاکید کرد: برنامه ما در حوزه اشتغال بوده و توسعه اقتصاد دیجیتال و زیربناهایی را بر این اساس شکل داده ایم. اگر در چند ماه آینده توفیق داشتم و اعتماد شما را جلب کردیم آمار را در اینجا اطلاع می دهم و بنابر سند برنامه ششم خود را موظف بدانیم هر سه ماه یکبار گزارش دهیم.


 توضیح درباره وضعیت اینترنت روستایی
جهرمی با بیان اینکه توسعه روستایی 27 هزار روستا اینترنت نصب شده اما همه آنها قابل استفاده نیست، گفت: این به دلیل هزینه گران مودم است. برای 40 هزار روستا در کشور ما تعهد کردیم برای حل مشکل اینترنت و تلفن با استفاده از منابع USO و تقسیم مسوولیت ها در دولت دوازدهم تحت پوشش خدمات ملی اطلاعات و سرویس های پرسرعت قرار گیرند.
جهرمی افزود: توسعه نظام سیاست فرهنگی و اجتماعی با همکاری همه بخش های نظام، مجموعه های فرهنگی، نظارتی و دانشگاه های کشور و البته در کنار اینها بهره گیری از تجارب اساتید بزرگوار صورت می گیرد و از ظرفیت های دانشگاهی استفاده می کنیم. همچنین از جوانان و بانوان در حوزه مسوولیت های موجود استفاده خواهیم کرد. 
وزیر پیشنهادی ارتباطات ادامه داد: دنبال آزادسازی و کاهش تصدی گری هستیم، استفاده از روش های تامین مالی برای پروژه ها جزو منابع ما است، تعامل با شرکت های بین المللی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نگاه فرصت محوری است و باید برای شرکت های داخلی مان بازار ایجاد کنیم و هم در حوزه خارج از کشور این کار را انجام دهیم. 


جهرمی با مردم پیمان بست
جهرمی گفت: در این مکان مقدس و در محضر ملت شریف ایران و خداوند متعال پیمان می بندم با پاکدستی و استفاده از حداکثر ظرفیت و توان اجرایی خود به عنوان حافظ و امین مردم حافظ حریم خصوصی آنها باشم. وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات با این سخن حضرت علی (ع) که «اگر کوه ها متزلزل شوند تو پایدار بمان، دندان ها را به هم بفشار، سرت را به خداوند بسپار و پاهایت را چنان میخ در زمین استوار کن» به پایان برد. 

نظرات  (۱)

  • دکتر مهدی پورداود

  • نمایندگان فرزانه ملت شریف ایران
    با سلام و احترام
    امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را شاهد میگیرم و این پیام را می نگارم.
    بنده چون بنا به همسایگی با مهندس جهرمی و دوستی نزدیک از کودکی تا الان، از رفتار و حرکات و سکنات ایشون آگاهی دارم، بر خود فرض دانستم که بگویم این حرکت آقای آذری جهرمی، بدون غرض و از روی خصلت ایشان که همانا آرام بودن، سعه ی صدر، توجه به اهم مطالب و نظم بوده است. و نبایستی او را به عدم تمایل به پاسخگویی متهم کرد . البته اطمینان دارم که این سوء برداشت از جانب نماینده عالیقدر جناب رحیمى برطرف شده است.
    دکتر مهدى پورداود
    مدرس منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">