ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعلام برندگان مزایده‌ شماره‌های رند

| يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۸۵، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

از مجموع 230 سند خریداری شده‌ در اولین مزایده‌ی شماره‌های رند تلفن همراه، 181 سند با حضور نماینده‌ی سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور و به‌طور غیرحضوری در مرحله‌ی نهایی، بررسی و برندگان مزایده مشخص شدند.

صابر فیضی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: در مرحله‌ی اول، پاکت‌های الف، یعنی مدارک شرکت‌کنندگان در این مزایده، بررسی شد که پس از بررسی حدود 230 پاکت، 181 سند به مرحله‌ی نهایی رسیدند.

در این مرحله، پاکت‌های ج، یعنی قیمت‌های شماره‌های رند مورد تقاضا، باز و در این راستا اسامی ‌برندگان اولین مزایده‌ی شماره‌های رند تلفن همراه مشخص شد که نتیجه‌ی آن توسط شرکت ارتباطات سیار اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، با برگزاری این مزایده این سوال مطرح است که چه درآمدی عاید مخابرات شده و این درآمد صرف چه اموری خواهد شد و آیا مخابرات به درآمدی که در این مزایده پیش‌بینی کرده بود، رسیده است؟ و آیا با توجه به این که در اولین مزایده از میان 500 شماره تنها 181 سند تایید شد، کسی از مزایده‌های بعدی استقبال می‌کند و آیا مخابرات نباید در قیمت‌های پیشنهادی بازنگری کند؟

مدیر عامل مخابرات ایران درباره این که قیمت‌های برنده شده در مزایده در چه حدودی بودند، گفت: این قیمت‌ها نزدیک به قیمت‌های پایه‌ که توسط کمیته‌ی سه نفره شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار اعلام شده، بود.

غلامعلی سلیمانی - مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد شرکت مخابرات ایران - که یکی از اعضای کمیته‌ی سه نفره‌ی تعیین قیمت‌های پیشنهادی است نیز قیمت پایه‌ی 500 شماره رند را براساس قیمت بازار عنوان کرده و معتقد بود: مرحله اول مزایده نشان می‌دهد چه تعداد خریدار برای این شماره‌‏ها با قیمت‌‏های فعلی وجود دارد و اصلا مورد استقبال قرار می‌گیرند؟

اما وحید صدوقی - مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار - درباره‌ی این که قیمت پیشنهادی برای به مزایده‌ گذاشتن شماره‌های رند تلفن همراه بر چه معیاری تعیین شده است، گفت: قیمت پایه‌ی شماره‌های رند براساس قیمت‌های بازار سنجیده می‌شود و معمولا نیز زیر قیمت بازار است.

به‌عقیده‌ی وی، سیم‌کارت‌های رند مشتریان خاص خود را دارند،‌ حتی ما در کشورهای همسایه خبر داریم که شماره‌ی رند را تا 220 میلیون تومان فروخته‌اند .

صدوقی همچنین گفت: اگر تعداد چندانی از این سیم‌کارت در این مزایده فروش نرفت، باز هم مزایده در مراحل مختلف برگزار می‌شود.

به‌عقیده‌ی او،‌ خریداری 180 سند برای اولین مزایده مناسب بوده، چراکه مزایده تنها در تهران برگزار شد؛ ممکن است قیمت‌های پیشنهادی مقداری بالا بوده باشد که باید بازنگری شود.

زمان برگزاری مزایده‌ی دوم، به گفته‌ی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، پس از اعلام نتیجه‌ی مزایده‌ی اول، مشخص خواهد شد.

گفتنی است، گروهی از کارشناسان فرهنگی - اجتماعی هم معتقدند که پس از پدیده‌ی اتوبوس‌های ریالی حمل و نقل شهری، برگزاری مزایده با قیمت‌های پایه‌ی بعضا تا 800 برابر نرح دولتی سیم‌کارت تلفن همراه، بنیان‌های فرهنگی - اعتقادی جامعه را در زمینه‌هایی چون عدالت اجتماعی، شکاف‌های طبقاتی و تجمل‌گرایی، با چالش مواجه کرده است.

  • ۸۵/۰۸/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">