ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افت نرخ پیامک با افت درآمد مخابرات همراه است

| جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۸۶، ۰۳:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات سیار گفت: با توجه به این که ‌پیام کوتاه به عنوان سرویس ارزش افزوده محسوب می‌شود بنابراین محاسبه‌ی تعرفه‌ی آن بر اساس قیمت تمام شده صحیح نیست.

سیدعلی علویان در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به گزارش سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ناعادلانه بودن تعرفه ‌پیام کوتاه بر اساس محاسبات انجام شده آن سازمان اظهار کرد:‌ در مورد نرخ تعرفه‌ی مکالمات، تعرفه‌ی کشور ما نسبت به میانگین کشورهای منطقه پایین‌تر است و سازمان بازرسی کل کشور نیز در محاسبه‌ی اخیر تعرفه‌ی ‌پیام کوتاه، درصد و زمانی که برای ارسال سیگنال‌ها در نظر گرفته می‌شود را نسبت به مکالمه محاسبه کرده که بر اساس این محاسبه تعرفه‌ی 140 ریالی ‌پیام کوتاه ناعادلانه عنوان شده است.

به گفته‌ی وی به طور میانگین در کل دنیا و اپراتورهای موجود در جهان نرخ پیام کوتاه تقریبا 25 تا 35 درصد یک دقیقه مکالمه محاسبه می‌شود و بر این اساس تعرفه 140 ریالی پیام کوتاه در کشورمان غیر منطقی به نظر نمی‌رسد.

علویان ادامه داد: گزارش سازمان بازرسی کل کشور در محاسبه‌ی تعرفه پیام کوتاه بر اساس قیمت تمام شده بود در حالی که پیام کوتاه از سرویس‌های ارزش افزوده محسوب می‌شود و در مورد این سرویس‌ها نیز نباید قیمت تمام شده مدنظر قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه نرخ هزینه مکالمات در کشورمان جزو پایین‌ترین نرخ‌ها در جهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: شرکت ارتباطات سیار در حال بررسی است و بعد از انجام بررسی‌های لازم اگر نسبت به تغییر تعرفه‌ها به نتیجه برسد در این زمینه اقدام خواهد کرد؛ همان طور که در زمینه prepaid درخواست کاهش را دادیم که پس از پذیرفته و مصوب شدن آن در سازمان به زودی اعلام می‌شود، در زمینه تعرفه پیام کوتاه نیز در صورت امکانپذیر بودن کاهش را خواهیم داشت.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به شرایط رقابتی و منافع شرکت ارتباطات سیار در این زمینه و با بیان این که کاهش تعرفه پیام کوتاه باعث فشار به منابع مالی و همچنین کانال‌های شرکت می شود اظهار کرد: برای کاهش قیمت نیاز به توسعه داریم که از لحاظ اقتصادی و فنی شاید برای ما امکانپذیر نباشد و از طرفی نمی‌توان به این موضوع و بحث کاهش قیمت صرفا از یک بعد نگاه کرد.

  • ۸۶/۰۶/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">