ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افت یک سومی درآمد پست در 2 هفته‌ اخیر

| شنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۰۳:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: بسیاری از کسب وکارهای خرد که متصل به اینترنت بین‌الملل بودند به‌خصوص فعالان اقتصادی که کسب‌وکار خود را در پلتفرم اینستاگرام دنبال می‌کردند دچار اختلال شدند و در این 2 هفته اخیر حدود یک سوم از درآمدها شرکت ملی پست از دست رفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود لیائی مدیر عامل شرکت پست در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی پست برگزار شد با اشاره به پایین بودن سرانه پستی در ایران، گفت: سرانه پست در کشورهای پیشرفته عدد بزرگی است؛ به عنوان مثال سرانه پستی در چین بالاترین عدد در دنیا را کسب کرده است.

وی سرانه پستی در ایران را عدد 7 عنوان کرد و افزود: حدود 50 درصد از فعالیت‌های پستی در ایران توسط شرکت ملی پست انجام می شود.

به گفته این مقام مسئول؛ شرکت ملی پست درآمد هزینه‌ای است و اگر نتواند درآمد ایجاد کند نمی‌تواند زیرساخت‌های خود را به روز و به مردم خدمات ارائه دهد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه شرکت ملی پست حدود 170 خدمت پستی به شهروندان ارائه می کند، خاطر نشان کرد: شرکت ملی پست یک دستگاه حاکمیتی است و در تمام دنیا نیز مدیریت بخشی از پست به عهده حاکمیت است در کشورهای پیشرفته نیز آنها با مشکلاتی که ما با آنها دست به گریبان این از جمله مشکلات تعرفه‌ای مواجه هستند.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش برای کاهش تصدی‌گری دولت در بخش پست، گفت: تلاش داریم که به سمت پلتفرم شدن برویم.

لیائی با بیان اینکه تعرفه‌ها در سال جاری واقعی سازی نشدند، خاطر نشان کرد: طی مصوبه دی 1400 منتظر بودیم که بعد از ابلاغ تعرفه‌ها شاهد واقعی سازی آنها شویم اما هنوز در زمینه اصلاح تعرفه‌ها به دستوری داده نشده است و همین بلاتکلیفی ضررهای زیادی را متوجه ما کرد و اصلاح تعرفه‌ها تا خرداد 1401 معلق ماند و از این تاریخ سازمان تنظیم و مقررات مجوز افزایش بین 20 تا 40 درصد تعرفه‌ها را داد.

مدیر عامل شرکت ملی پست ادامه داد: امیدواریم که در اسرع وقت مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات پیاده‌سازی شود. ما کماکان بلاتکلیف هستیم اما برنامه‌ریزی‌های خود را بر مبنای اجرای 100 درصدی این تعرفه‌ها در نظر گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا، بعد از اختلال‌های اخیر در اینترنت بین الملل آیا تعداد مرسولات پستی کاهش پیدا کرده است؟ گفت: بسیاری از کسب وکارهای خرد که متصل به اینترنت بین‌الملل بودند به‌خصوص فعالان اقتصادی که کسب‌وکار خود را در پلتفرم اینستاگرام دنبال می‌کردند دچار اختلال شدند و در این 2 هفته اخیر حدود یک سوم از درآمدها شرکت ملی پست از دست رفت.

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: مسئولان کشوری از سال‌های گذشته قطع شدن اینترنت را به دلایل مختلف از جمله فیلترینگ و تحریم‌ها پیش‌بینی و به کسب‌وکارها اعلام کردند که فعالیت اقتصادی خود را در پلتفرم‌های داخلی دنبال کنند متاسفانه برخی از کسب وکارها با این اعلان‌ها توجه نکردند و با مسدود شدن اینترنت بخش از فعالیت این کسب وکارها مختل شد.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایلنا، که شرکت ملی پست زمینه تجارت الکترونیک بین‌الملل را با چه کشورهای آغاز کرده است و آیا گزارشی در این زمینه به ما ارائه می‌دهید؟ گفت: پست بین‌الملل مانند گذشته در حال انجام است و طی چند سال گذشته که بحث تحریم‌ها مطرح بود برخی از کشورها مرسولات ما را دریافت می‌کردند اما ارسال مرسولات از کشور خود به ایران را ممنوع کرده بودند و ما تلاش کردیم که روند را متوقف کنیم و با تعامل‌هایی که با کره‌جنوبی برقرار کردیم توانستیم که ارسال مرسولات از کره‌جنوبی به ایران را مانند سابق کنیم و هنوز تعداد اندکی کشور باقی مانده است که تلاش داریم که این کشورها را به روند مراودات پستی برگردانیم.

وی ادامه داد: شرکت ملی پست برای توسعه تجارت الکترونیک بین‌الملل تلاش دارد که این ارتباطات بیشتر شود و با کشور عراق، ترکیه و روسیه اقداماتی را آغاز کرده است که از درگاه‌های اینترنتی این کشورها استفاده کنیم و در هفته ‌ای اخیر با شرکت اوزون روسیه مذاکراتی را آغاز و مقرر شد که از پلتفرم‌های  یکدیگر برای فروش و ارسال لجستیک استفاده کنیم و امیدواریم که در حوزه تجارت الکترونیک نیز پست حرفی برای گفتن داشته باشد.

  • ۰۱/۰۷/۱۶

شرکت پست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">