ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش استقبال از گوشی های قاچاق

| يكشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی گفت: درصددیم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا واردکننده‌ی قانونی گوشی تلفن همراه بتواند در این بازار که به نوعی رقابت با قاچاقچیان است فعالیت کرده و دوام بیاورد.

افشار فروتن لاریجانی در گفت‌وگو با(ایسنا)، با بیان این که با توجه به کاهش قیمت گوشی‌های تلفن همراه در بازار، این بازار تک قطبی شده است اظهار کرد: با توجه به اختلاف قیمت بین گوشی‌های ارایه شده توسط شرکت‌های قانونی و گوشی‌های قاچاق خریداران عمدتا جذب بازار قاچاق شدند.

به گفته‌ی وی تعرفه‌ی 60 درصدی واردات گوشی تلفن همراه باعث شده حداقل 60 درصد اختلاف قیمت بین گوشی‌های وارداتی و گوشی‌های قاچاق به وجود آید و همین موضوع باعث شده تا فعال قانونی گوشی‌های خود را با ضرر و زیان به فروش برساند.

وی تاکید کرد: در این انجمن درصدد برآمدیم تا با هماهنگی اعضای خود ظرف دو هفته‌ی اخیر اقداماتی را انجام دهیم تا به موجب آن حق و حقوق قانونی فروشندگان و وارد نندگان قانونی حفظ شود.

وی ادامه داد: ایجاد هماهنگی و اتحاد بین فعالان صنف در این بخش و ایجاد تعامل بین فعالان و کارفرمایان قانونی و مشخص شدن جایگاه آن‌ها از مواردی است که باید به آن توجه شود بنابراین باید شرایط و تسهیلاتی برای فعالان قانونی گوشی فراهم شود.

فروتن یادآور شد: باید به منافع کارفرمایان قانونی در این حوزه توجه شده و تسهیلاتی برای آن‌ها فراهم شود؛ یکی از پیشنهادات ما در این زمینه بحث کاهش تعرفه برای حفظ حقوق وارد کنندگان قانونی است.

  • ۸۶/۰۵/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">