ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: کلاهبرداری در سایت دیوار با شگرد پرداخت بیعانه رو به افزایش است.
به گزارش پلیس، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه کلاهبرداری در سایت دیوار با شگرد پرداخت بیعانه رو به افزایش است، ظهار داشت: تنها در صورت انجام هرگونه معامله و تبادل وجه در فضای حقیقی می‌توان از خالی شدن حساب و گرفتار شدن در دام کلاهبرداران جلوگیری کرد.

او افزود: شهروندان به آگهی‌های درج شده در سایت دیوار اعتماد نکنند و پیش از هر گونه معامله در فضای مجازی تا زمان روئیت نکردن کالای مورد نظر از پرداخت و واریز هر گونه وجهی خودداری کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان اضافه کرد: به تازگی پرونده‌ای در پلیس فتا استان همدان تشکیل شده بود که مربوط به کلاهبرداری ۳۵ میلیون تومانی از یک جوان ۲۴ ساله است.

سرخوش نهاد بیان کرد: این پسر جوان پس از روئیت تصاویر یک دستگاه پراید ۱۱۱ در سایت دیوار با شماره قید شده در این آگهی تماس برقرار کرده بود.

او یادآور شد: فرد کلاهبردار با بازارگرمی و اعلام اینکه چندین مشتری متقاضی خرید این وسیله نقلیه هستند خواستار پرداخت بیعانه شده که پسر جوان نیز ناآگاه از دسیسه متهم اقدام به واریز ۳۵ میلیون تومان به حساب او کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان  ادامه داد: پس از واریز پول، متهم دیگر به تماس‌های مال باخته پاسخ نداد و این موضوع سبب تشکیل پرونده قضایی و ارجاع آن به پلیس فتا برای پیگیری و دستگیری متهم شد.

سرخوش اظهار داشت: به دنبال انجام کار‌های فنی و تخصصی فرد کلاهبردار شناسایی و دستگیر شد.

او درباره انگیزه متهم از گرایش به کلاهبرداری از طریق درج آگهی گفت: فرد کلاهبردار اعتماد نابجای مردم به آگهی‌های تبلیغاتی و واریز پول بدون بررسی صحت و درستی آگهی را عامل استفاده از این شیوه برای کسب درآمد بیان کرد.

  • ۹۹/۱۱/۱۳

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">