ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاونت فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد: با نصب یک هزار و ‪ ۵۰۰‬آنتن جدید تلفن همراه در کشور ، تا پایان سالجاری گام مهمی در وضعیت شبکه تلفن همراه کشور برداشته می‌شود.

مهندس "حسن طالبی نژاد" روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با افزایش این تعداد آنتن ، شمار دکل‌های آنتن‌های تلفن همراه به حدود شش هزار دستگاه می‌رسد.

وی ، مشکل توسعه و اصلاح شبکه تلفن همراه در ایران را تملک نقاط کور شناسایی شده برای نصب آنتن‌های تلفن همراه دانست و گفت: پس از شناسایی نقاط کور و تعیین مناسب‌ترین نقطه برای نصب آنتن ، توافق ما مالکان حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی ، مهمترین چالش فراروی این بخش است.

وی همچنین اظهارداشت : با توجه به اینکه هر سایت حداکثر بین ‪ ۱۵‬تا نهایت ‪ ۱۰۰‬متر امکان تغییر مکان دارد و امکان جابجایی بیش از این میزان برای محل نصب این آنتن‌ها وجود ندارد ، مشارکت نهادها ، مالکین املاک و مستغلات برای تسریع درتملک و رفع نقاط کور شناسایی شده درشبکه تلفن همراه ضروری است.

طالبی نژاد افزود: هم‌اکنون در کشور چهار هزار و ‪ BTS ۳۰۰‬نصب شده که از این تعداد یک هزار و ‪ ۳۵۰‬آنتن در شهر تهران نصب شده است.

معاونت فنی و مهندسی و سرپرست معاونت نظارت و مدیریت شبکه، شرکت ارتباطات سیار ، گفت: تا پایان سال ، حداقل ‪ BTS ۴۳۰‬دیگر در تهران اضافه می شود و یک هزار ‪ ۱۵۰‬آنتن هم درشهرستانها به آنتهای فعلی افزوده خواهند شد.

طالبی نژاد، هزینه تملک خرید تجهیزات و راه‌اندازی یک آنتن تلفن همراه را بطور متوسط حدود ‪ ۱۱۵‬میلیون تومان عنوان کرد.

وی گفت: استفاده از دکلهای این شرکت توسط اپراتور تالیا در صورت درخواست بلامانع است و هیچگونه مشکل قانونی ندارد و این درحالی است که شرکت ارتباطات سیار هم می‌تواند از دکل آنتن‌های تالیا استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شبکه تلفن همراه تالیا هم‌اکنون بیش از ‪۳۲۸‬ دکل آنتن ‪ BTS‬تنها در شهر تهران نصب کرده که در تلاش است این تعداد را تا پایان سالجاری به بیش از ‪ ۴۰۰‬دکل افزایش دهد.

مجری شبکه تلفن همراه اعتباری تالیا در مراسم بهره‌برداری ازاین شبکه، جابجایی و تملک نقاط مورد نیاز برای نصب دکل آنتن‌های تلفن همراه را مهمترین چالش فراروی این شبکه عنوان کرد.

  • ۸۴/۰۷/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">