ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
الکامپ از آن دست نمایشگاه‌هایی است که طی سال‌های اخیر در مقاطعی بازارش بسیار داغ بوده و گهگاه به علت دست به دست شدن برگزارکننده آن میان نهادهای مختلف با قهر و تحریم فعالان این صنعت مواجه شده است.

روزنامه جام‌جم در گزارشی در خصوص الکامپ بیست و یکم نوشت: با این حال، بحث الکترونیک و رایانه و پویایی صنایع وابسته به آن در کنار نیاز جامعه موجب شده تا عموم مردم و مخاطبان نمایشگاه‌های تخصصی در این حوزه همواره از برگزاری این نمایشگاه استقبال کنند. همین اقبال عمومی نیز مسیر الکامپ برای تبدیل شدن به نمایشگاهی بین‌المللی و تأثیرگذار در این صنعت در منطقه خاورمیانه را به مرور هموارتر کرده است. بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از 23 تا 26 آذر امسال به همت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و چند نهاد خصوصی همکار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و امروز آخرین روز برگزاری آن است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: با وجود آن که سازمان نظام صنفی و رایانه‌ای در مدت محدود صدور مجوز برگزاری نمایشگاه تمهیدات لازم را فراهم کرده و مشاهدات نیز حاکی از برگزاری بهتر نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته و به‌ویژه پارسال است اما همچنان کاستی‌های جدی در برگزاری نمایشگاه به چشم می‌خورد. مهندس انوش اوحدی که مالک یکی از شرکت‌های معتبر شرکت‌کننده در الکامپ بیست و یکم است در گفت و گو با جام‌جم از شیوه اعطای غرفه‌ها به شرکت‌ها گلایه‌مند است و می‌گوید: در غالب نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌جز در نظرگرفتن فضایی به اندازه یک تا پنج درصد از کل نمایشگاه، مابقی بر اساس اولویت ثبت نام میان شرکت‌کنندگان نمایشگاه توزیع می‌شود. این در حالی است که در الکامپ امسال علاوه بر این که هزینه متراژ غرفه‌ها دو تا سه برابر افزایش یافته است، موقعیت غرفه‌های مناسب و اصطلاحا جزیره‌ها در نمایشگاه که بخش وسیعی از مساحت نمایشگاه راتشکیل می‌دهد، نصیب شرکت‌هایی می‌شود که ممکن است دیر یا زود ثبت‌نام کنند، اما به دلیل پرداخت آن هزینه‌های چند ده میلیونی و کلان اسپانسری امکان حضور در آن بخش‌ها را پیدا می‌کنند و این عدالت نیست. در این حالت اگر من بخواهم برای شرکتم غرفه بگیرم و هزینه کلان اسپانسری را نپردازم، ناچارم در گوشه‌ای دورافتاده از نمایشگاه که توجیهی برای وسعت فعالیت شرکتم ندارد، اقدام کنم. این در حالی است که وقتی هم هزینه اسپانسری را در یک سطح حمایتی پایین‌تر پرداخت می‌کنم تا غرفه‌ای با موقعیت مناسب‌تر نصیبم شود، آن وقت می‌بینیم که هیچ جا به نام و لوگوی ما اشاره نمی‌شود خدمات متمایزی نصیب‌مان نمی‌شود و به این ترتیب فلسفه دریافت هزینه اسپانسری از شرکت‌ها هم زیر سوال می‌رود. با این رویه بعید است بتوان الکامپ را بین‌المللی برگزار کرد.

اوحدی برگزاری این نمایشگاه را در سردترین روزهای سال ـ که معمولا مصادف با بارش اولین برف سال است ـ و نیز برگزار نشدن دست‌کم یک روز از نمایشگاه در روز جمعه و فرصت نیافتن بسیاری از مخاطبان برای حضور در این نمایشگاه پر مخاطب را از مهم‌ترین اشکالات نمایشگاه الکامپ در طول دوران برگزاری و به‌ویژه در سال‌های اخیر می‌داند.

با آن که امسال به علت دیر صادر شدن مجوز الکامپ و البته برقرار بودن تحریم‌ها،‌ زمینه‌ای برای حضور شرکت‌های خارجی در الکامپ مهیا نشد، اما با توجه به مجموع اتفاقات مثبت رخ داده در نمایشگاه امسال از حیث بازگشت بسیاری از برندهای معتبر و برگزاری منسجم‌تر، ناظران به برپایی موثرتر الکامپ بیست و دوم در سال آینده از حیث برنامه‌ریزی گسترده برای حضور شرکت‌های معتبر بین‌المللی و زمینه‌سازی رونق تجارت در این حوزه امید زیادی دارند. هر چند برای رفع اشکالات فعلی نیز باید چاره‌اندیشی کرد.

 

در همین رایطه: ناگفته‌هایی از الکامپ بیست و یکم

نقدی به روز نخست الکامپ بیست و یکم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">