ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش 4 برابری حملات باج افزاری به روسیه

| سه شنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

حملات باج افزاری به بخش خرده‌فروشی روسیه 4 برابر افزایش‌یافته است. 
به گزارش سایبربان؛ رئیس آزمایشگاه جرم‌شناسی رایانه‌ای گروپ آی‌بی آلیِک اسکولکین در گفتگو با تاس اعلام کرد شمار حملات برنامه‌های مخرب باج افزاری به بخش خرده‌فروشی روسیه در نیمه اول سال 2022 نسبت به دوره مشابه در سال 2021، 4 برابر افزایش‌یافته است. 

اسکولکین اظهار داشت: بر اساس داده‌های ما، تعداد حملات باج افزاری به خرده‌فروشی‌ روسیه در نیمه اول سال 2022 به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است - چهار برابر در مقایسه با مدت مشابه در سال 2021. مبلغ باج نیز افزایش‌یافته است – تقریبا به‌طور میانگین 100 میلیون روبل، اما رکوردی که سال گذشته گروه جرائم سایبری OldGremlin با درخواست 250 میلیون روبل برای رمزگشایی داده‌ها زد، هنوز شکسته نشده است. 

اسکولکین خاطرنشان کرد هدف باج افزارها در روسیه، کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ از بخش‌های ساخت‌وساز، بیمه و کشاورزی و صنعتی است. در مقابل، شرکت‌ها نیز اقدام به جذب سریع متخصصان برای واکنش به رخدادهای رایانه‌ای کرده‌اند.

  • ۰۱/۰۵/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">