ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افشاگری از هزینه‌های آبدارخانه

| يكشنبه, ۹ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۵۵ ق.ظ | ۰ نظر

این ژست افشاگری و شفاف‌سازی و غیرمحرمانه‌سازی که توی بعضی مدیران دولتی حوزه ICT افتاده، دیگه از مرحله ژست داره خارج می‌شه و وارد مرحله رفتن روی اعصاب و توهین به شعورم می‌شه.

گوگل خودش شبانه‌روز داره آمار می‌ده که میلیون‌ها اپلیکیشن آلوده رو برای حفظ بازار و اعتبار و برند و اعتماد مخاطبانش حذف کرده و می‌کنه، حالا یه سازمان دولتی 100 تا دونه اپ آلوده شناسایی کرده و به اون جایی که باید خودش مراقب خودش و مشتری‌هاش باشه دستور داده حذفش کنن. بعد رییس اون سازمان مذکور اومده توی بوق و کرنا کرده که همه بدانند و آگاه باشن که ما رسوا کردیم و ما افشا کردیم و ما خییییلی خوبیم و از این حرفا.

همین موضوع باعث شد تا من سوژه طنز این هفته رو تقدیم حضور کنم. ببینید، ماجرای این تیپ بازی‌های افشاگرانه مثل این می‌مونه که مدیری بیاد بگه، مردم! من امروز تصمیم بسیار مهمی گرفتم و هفته‌ها هم به این موضوع فکر کردم. بعد موضوع رو توی شورای معاونانم مطرح کردم که با مخالفت کامل اونها مواجه شد و گفتن این مساله می‌تونه تبعات زیادی داشته باشه.

اما من شجاعت کردم و گفتم ما چیز پنهانی نداریم که بخوایم از مردم مخفی کنیم. به همین علت امروز می‌خوام در حضور اصحاب رسانه رسما اعلام کنم که ما هزینه اداره آبدارخانه مجموعه خودمون رو رسما افشا کردیم.

کسانی که مایل هستن می‌تونن به سامانه‌ای که به همین منظور ایجاد شده مراجعه کنن و به تفکیک خودشون ببینن که ما چقدر در سال صرف خرید قند، چایی، مایع ظرفشویی، دستمال تنظیف، خرید لیوان، پارچ، بیسکوییت، شیرینی و حتی میوه‌ها می‌کنیم.

حالا مثلا من یعنی آق ‌فری هم توی اون نشست خبری حضور دارم. چه اشکالی داره آرزو بر جوانان عیب نیست و من هم مثلا خبرنگارم. بعد من اونجا دستم رو بلند می‌کنم و می‌گم یه سوال دارم. رییس مربوطه هم می‌گه بفرمایید. سوال من این بود که می‌خواستم از جزئیات قرارداد یک میلیارد یورویی شما هم اطلاعاتی داشته باشم. ممنون می‌شم بفرمایید.

رییس هم که انگار اختلال در شنوایی داره این‌طور پاسخ می‌ده، عرض کردم خدمتتون شما در سامانه‌ای که ایجاد شده به تفکیک می‌تونید هزینه قند و چایی آبدارخانه رو داشته باشید و خودتون... .

من حرفش رو قطع می‌کنم و می‌گم، نه قربان! هزینه اون قرارداد یک میلیاردی منظورم بود.

رییس می‌گه: شما توجه کنید، در اون سامانه شما حتی می‌تونید هزینه بیسکوییت و میوه رو هم ببینید.

من دوباره حرفش رو قطع می‌کنم و سوالم رو تکرار می‌کنم. رییس هم که می‌بینه من توجیه نمی‌شم و ول کن ماجرا نیستم، می‌گه در این مورد شما می‌تونید سوالتون رو توی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات به شکل کتبی مطرح کنید و اونجا جوابتون داده می‌شه.

بحث کردن بی‌فایده‌س و رییس جواب بده نیست. ناچارا و اگرچه می‌دونم بی‌فایده هست اما من هم رفتم و سوالم رو توی سامانه مطرح کردم. چند روز بعد پاسخ سامانه ارسال شد: «محرمانه است!»

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۷/۱۰/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">