ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اقدام وزارت بازرگانی عجولانه بود

| سه شنبه, ۵ دی ۱۳۸۵، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

مصوبه ممنوعیت واردات بدون انتقال ارز اقدامی عجولانه و بدون کارشناسی از سوی وزارت بازرگانی است.

باقر بحری ، مسئول کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای ، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ، در خصوص مصوبه ممنوعیت واردات کالاهای IT بدون انتقال ارز ، اظهار داشت: این مصوبه در شرایط بحرانی امروز و با توجه به تحریم‌‏های موجود آب به آسیاب تحریم کنندگان کشور ریختن است.

وی ، با تاکید بر این که با توجه به شرایط تحریم در حال حاضر بیشترین ممنوعیت و محدودیت برای ورود کالاهای تک به کشور صورت می‌‏گیرد، تصریح کرد: مصوبه فوق روند ورود کالاهای IT را به کشور طولانی‌‏تر و سخت‌‏تر خواهد کرد.

مهندس بحری ، با اشاره به بخشنامه واردات بدون انتقال ارز که از ورود قاچاق به کشور طی چند سال اخیر جلوگیری می‌‏کرد، یادآورشد: هویت پیدا کردن کالاهای وارداتی هیچ ربطی به این مصوبه ندارد.

مسئول کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای ، خاطرنشان کرد: تاکنون اکثر شرکت‌‏ها از طریق بخشنامه واردات بدون انتقال ارز کالا به کشور وارد می‌‏کردند و کلیه این کالاها دارای هویت بود.

بحری ، با تاکید بر این که وزارت بازرگانی در یک اقدام بدون کارشناسی و عجولانه دست به ممنوعیت این بخشنامه زده است، گفت: در حال حاضر با ممنوعیت واردات بدون انتقال ارز بسیاری از شرکت‌‏ها با مشکل مواجه شدند.

وی ، این مصوبه را به هیچ وجه به نفع تولیدکننده ندانست و افزود: تنها تعرفه‌‏های گمرکی می‌‏توانند نقش موثری در حمایت از تولید کننده داشته باشند و این مصوبه به هیچ وجه برای تولیدکننده سودآوری به همراه نخواهد داشت.

وی ، در خصوص روند گشایش اعتبار در این مصوبه و با بیان این که این مصوبه تنها به نفع شرکت‌‏های بزرگ کامپیوتری است که گشایش اعتبار برای آنها به راحتی انجام پذیر خواهد بود، اظهارداشت: ممنوعیت واردات بدون انتقال ارز کالاهای IT عمدتا شرکت‌‏های کوچک را نابود می‌‏کند و سبب می‌‏شود تا این شرکت‌‏ها به قاچاق روی بیاورند.

مدیرعامل آواژنگ ، قانون واردات بدون انتقال ارز را مساوی قاچاق ندانست و با بیان این که LC نقشی در هویت سازی کالاهای وارداتی نخواهد داشت، گفت: برخی از افراد از کلماتی که خوشایند جامعه است برای منافع خود استفاده کرده و تنها شعار می‌‏دهند.

وی ، افزود: نباید با شعار ، اهداف پشت پرده خود را محقق کرد.

  • ۸۵/۱۰/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">