ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با انتشار مصوبه شورای عالی اداری در خصوص شناسه خدمت، این مصوبه عملا از سوی حسن روحانی رییس جمهور کشور به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.
فناوران- با ابلاغ این قانون تمام دستگاه های اجرایی نه تنها ملزم به ارایه برنامه عملیاتی برای الکترونیکی کردن خدمات خود هستند؛ بلکه برای تک تک خدمات شان شناسه خدمت بگیرند.
در این قانون که خطاب به تمامی دستگاه های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شده، آمده است: 
«شورای عالی اداری در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه مورخ 9 بهمن 95 بنا به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور، در اجرای مواد ۳۶ و ۳۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز نقشه راه توسعه دولت الکترونیکی با هدف تحقق بندهای ۱۱، ۱۲ و ۱۵ تا ۱۸ سیاست های کلی نظام اداری، ابلاغی مقام معظم رهبری و به منظور ایجاد وحدت رویه در ارایه خدمات دولتی، هماهنگی، یکسان سازی و بهبود فرآیندهای موردعمل در دستگاه های اجرایی تصویب کرد:
ماده ۱ـ در اجرای ماده ۹ ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیکی، موضوع مصوبه مورخ 11 شهریور 93 شورای عالی فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است با همکاری دستگاه های اجرایی، نسبت به احصا، تدوین شناسنامه و اعطای شناسه منحصر به فردی که مشخص کننده ویژگی های هر یک از خدمات دستگاه های اجرایی بوده و از این پس «شناسه خدمت» نامیده می شود، به تمامی خدمات دستگاه های اجرایی اقدام کند. در این راستا، دستگاه های اجرایی موظفند حداکثر طی مدت ۴ ماه، اطلاعات مربوط به هر یک از خدمات خود را به سازمان ارایه کنند.
تبصره ـ دستگاه های اجرایی که شناسنامه خدمات آنها به تایید سازمان رسیده و شناسه دریافت کرده اند، موظفند در صورت هرگونه تغییر در خدمات خود، اطلاعات مربوط به شناسنامه خدمات خود را به روز کرده و مجددا به تایید سازمان برسانند. همچنین در صورت اضافه شدن هرگونه خدمت جدید به خدمات دستگاه های اجرایی، اطلاعات مربوط به آن، جهت تدوین شناسنامه و اعطای «شناسه خدمت» در اختیار سازمان قرار خواهدگرفت.
ماده۲ـ سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به راه اندازی «سامانه مدیریت خدمات دولت»، با قابلیت به روزرسانی شناسنامه خدمات و فرآیندها و به منظور بهبود ساختارها، حداکثر طی مدت یک سال اقدام می کند.
ماده۳ـ در اجرای ماده۳ ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیکی، موضوع مصوبه 11 شهریور 93 شورای عالی فناوری اطلاعات، کلیه دستگاه های اجرایی موظفند خدمات خود را براساس چارچوب مرجع معماری خدمات دولت الکترونیکی که توسط کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی ابلاغ می شود، به روزرسانی کنند.
ماده۴ـ براساس دستورالعمل اصلاح فرآیندها و روش های انجام کار (دستورالعمل مورخ ۷ بهمن 93 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)، همه دستگاه های اجرایی موظفند طی مدت ۶ ماه، نسبت به شناسایی، احصا و اصلاح فرآیندهای مورد عمل خود اقدام کرده و گزارش دوره ای پیشرفت انجام کار را به سازمان اداری و استخدامی
 کشور ارایه کنند.
ماده۵ ـ دستگاه های اجرایی موظفند طی مدت ۳ ماه برنامه الکترونیکی کردن خدمات خود را از طریق سازمان اداری و استخدامی کشور جهت بررسی و تایید به کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی ارایه دهند. کمیسیون موظف است طی مدت ۳ ماه پس از دریافت برنامه مذکور، نسبت به اعلام نظر درخصوص آن اقدام کند.
ماده۶ ـ وزرا و بالاترین مقام اجرایی در دستگاه های اجرایی مسوول حسن اجرای این مصوبه بوده و دبیرخانه شورای عالی اداری گزارش ادواری آن را به شورا ارایه می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">