ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارش سرمایه‌های انسانی همراه اول در سال 1401 که به مناسبت بیست و نهمین سالروز عرضه نخستین سیم‌کارت تلفن همراه در ایران و برای نخستین بار از سوی این اپراتور منتشر شده است، نشان از اتخاذ رویکرد و روش جدید همراه اول در ارزیابی عملکرد کارکنان این شرکت دارد.
به گزارش آی‌تی آنالیز، همراه اول در این رویکرد جدید به جای «ارزیابی عملکرد»، با قراردادن گفت‌وگو محوری به عنوان رکن اصلی این فرایند جدید، رویکرد «مدیریت عملکرد» را از طریق مربی‌گری و بازخورد مدیران در دستور کار گذاشته است.
به همین منظور همراه اول در تابستان سال قبل از سامانه «مسیر صعود» رونمایی کرد تا از طریق این سامانه مدیران بتوانند به مدیریت عملکرد تیم‌های خود بپردازند.
روش کار این سامانه ابتکاری به این ترتیب است که در ابتدای هر دوره سه ماهه، گفتگویی برای تعیین انتظارات عملکردی و رفتاری شکل می‌گیرد و مدیر هر تیم با کمک این سامانه از بانک شاخص‌های رفتاری، معیارهای مورد انتظار خود را انتخاب می‌کند. 
همچنین اهداف عملکردی افراد نیز برای هر شخص با در نظر گرفتن اهداف سازمان و تیم تعیین می‌شود. در نهایت نیز وزن هر شاخص رفتاری و عملکردی در سامانه ثبت می‌شود تا اهمیت هر شاخص معین شود.
هدف نهایی در ایجاد این رویکرد و سامانه جدید در همراه اول این بود که همکاران درباره عملکردشان، ضمن گفتگو با یکدیگر، در قیاس با دوره های گذشته جایگاه خود در «مسیر صعود» را درک کرده و ببینند.
البته در این راه نقش مدیر به عنوان مربی پررنگ شده است. بنابراین، از مدیران خواسته شده تا با بازخوردهای مستمر، تیم‌شان را توسعه دهند. به عبارت دیگر مدیران در رشد و پیشرفت کارکنان خود، نه صرفا به عنوان یک ارزیاب، بلکه به عنوان یک مشاور و راهنما ایفای نقش می‌کنند.
در نهایت نیز در پایان هر دوره و بر اساس انتظارات تعیین شده، ارزیابی نهایی انجام می‌شود و افراد در طیف‌های مختلف با رده‌های «جامانده»، «کم‌رمق »، « دنباله‌رو»، «هم‌قدم»،«پیشرو» و «پرچمدار» قرار می‌گیرند.
بر اساس استراتژی جدید همراه اول در ارزیابی عملکرد کارکنان، نقش مدیر، تیم و همکاری تیمی در اولویت قرار گرفته و طی‌کردن «مسیر صعود» دیگر یک مسیر انفرادی برای کارکنان محسوب نشده و علاوه بر عملکرد شخص، عملکرد تیم هم در ارزیابی‌های فردی لحاظ می‌شود.
به این ترتیب هر همکار در مجموعه بزرگ همراه اول به وضوح مسیر صعود خود را دیده و با انگیزه بیشتری به اجرای امور محوله به خود فرد و تیم همکارانش خواهد پرداخت.
به عبارت دیگر می‌توان گفت در این شیوه جدید، هم‌افزایی میان مدیران و کارکنان برای کمک به یکدیگر به منظور ارتقای رتبه تیمی افزایش یافته است و عملکرد افراد به شکل مجزا و بدون توجه به خروجی تیمی هر واحد، ارزیابی نمی‌شود.

  • ۰۲/۰۵/۲۴

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">