ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امضای الکترونیکی به متقاضیان ارایه می شود

| دوشنبه, ۸ شهریور ۱۳۸۹، ۰۳:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با راه اندازی دفتر ثبت گواهی الکترونیک در بازار سرمایه امضای الکترونیک به متقاضیان ارایه می شود.

به گزارش ایرنا،‌'‌ علی صالح آبادی' در مراسم افتتاح دفتر ثبت گواهی الکترونیک در بازار سرمایه با حضور 'سیدشمس الدین حسینی' وزیر امور اقتصادی و دارایی و ' مهدی غضنفری' وزیر بازرگانی ، افزود: مقدمات مرکز میانی گواهی الکترونیک در بازار سرمایه در حال پیگیری است .

وی با بیان آنکه ‌امضای الکترونیک و گواهی دیجیتال از ضرورتهای اجتناب ناپذیر در بورس کشور است ، ‌اظهارداشت: هر چند دستیابی به اطلاعات شرکتها و معاملات اوراق بهادار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما در گذشته دریافت آن از طریق کاغذ انجام می شد و لذا همواره حجم زیاد کاغذ به بورس ارایه می شد.

صالح آبادی گفت: در صورتی که شرکتی دارای شرکتهای تابعه باشد نیز باید اطلاعات تمام شرکتهای تابعه را ارایه می کرد و این امر حجم دریافت کاغذ را افزایش می داد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بابیان اینکه دریافت حجم زیادی از اطلاعات از طریق کاغذ مشکلاتی را به همراه داشت ، گفت: به همین دلیل بهره گیری از امکانات الکترونیکی در این زمینه از سالهای گذشته احساس می شد و درسال 1386اولین سامانه الکترونیکی ناشران بنام کدال راه اندازی شد، اما اطلاعات در این سامانه علاوه بر ارایه الکترونیکی باید به صورت کاغذی نیز ارایه می شد.

وی با بیان آنکه با راه اندازی این سامانه نیز مشکلات کاغذی همچنان ادامه داشت ، گفت: برای رفع این مشکل از سال گذشته همکاریهایی با وزارت بازرگانی آغاز و امضای الکترونیک برای شرکتها از اواخر سال گذشته امکان پذیر شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: این سازمان از ابتدای سال جاری دیگر کاغذی را از شرکتها دریافت نمی کند و حجم زیاد کاغذ دریافتی در این بخش به صفر رسیده است.

صالح آبادی افزایش سرعت اطلاع رسانی ، توقف نمادها و افزایش نقد شوندگی را از اهداف و دغدغه های بورس دانست و افزود: بر همین اساس برای افزایش نقدشوندگی باید نماد شرکتها در اغلب روز های سال باز باشد.

به گفته وی علاوه بر آنکه ‌‌تمام شرکتها امضای دیجیتال را دریافت کرده اند، شرکتهای ثبت شده در بورس و فعال در بازار اولیه نیز باید این امضا را دریافت کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: 110 موسسه حسابرسی که معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار هستند نیز امضای دیجیتال را دریافت کرده اند و 109 شرکت کارگزاری که در بازار سرمایه کشور فعال هستند بر اساس مقررات باید از امضای دیجیتال استفاده کنند.

صالح آبادی اظهارداشت: سایر نهادهای فعال در بازار سرمایه همانند صندوقها و شرکتهای سرمایه گذاری نیز باید به این سامانه بپیوندند.

وی با اشاره به آغاز معاملات آزمایشی آنلاین سهام از دو ماه گذشته ‌گفت: این معاملات به صورت رسمی در ماه های آینده افتتاح می شود و با توجه به اینکه سه میلیون سهامدار در کشور وجود دارد هر سهامدار می تواند از منزل خود با امضای دیجیتال این معاملات را انجام دهد.

به گفته وی ‌با گسترش امضای دیجیتال حجم بسیار زیادی از فعالیتها انجام خواهد شد و در قراردادهای آتی نیز امکان معاملات آنلاین فراهم می شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با فراهم شدن معاملان آنلاین در بازار سرمایه و با توجه به نیاز وسیع به آن می توان با بهره گیری از امضای الکترونیک انتقال مالکیتها را بسیار سریع کرد و مردم نیز به راحتی می توانند اطلاعات مورد نیاز را از بازار سرمایه دریافت کنند.

  • ۸۹/۰۶/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">