ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتخاب هیات مجری طرح حضور در بازار افغانستان

| پنجشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۸۴، ۰۶:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

چهارمین نشست بررسی بازار فناوری اطلاعات افغانستان که در حقیقت اولین نشست رسمی پس از برگزاری سمینار حضور در بازار افغانستان در تاریخ 19 دی ماه سالجاری بود، با حضور15 شرکت که قطعیت مشارکت خود را در این پروژه اعلام کرده بودند، برگزار شد.

ITanalyze.ir - مهندس قاسمی، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به نحوه‌ی حضور شرکتها در بازار افغانستان گفت : شرکتها می توانند در قالب عرضه بسته¬های نرم¬افزاری (محصول‌محور) و یا عقد قرارداد تولید نرم¬افزارهای کاربردی (پروژه‌محور) در این طرح مشارکت داشته باشند. از این رو اگر شرکتهای ایرانی بخواهند در بازار افغانستان حضور یابند، امکان اینکه بتوانند با تهیه طرح‌های توجیهی مناسب در هر وزارتخانه و برگزاری مناقصه‌های مربوطه شانس استفاده از شرکتهای ایرانی در عقد قراردادهای نرم‌افزاری با دولت افغانستان را افزایش دهند، بسیار بالا می‌باشد.

وی گفت : استقرار در افغانستان ، تشکیل تیم‌های تجزیه و تحلیل و ارائه پیشنهاد،شناسایی چند وزارتخانه از وزارتخانه‌هایی که امکان موفقیت بیشتری در آنها می‌رود، همچنین تهیه اعلام نیازهای لازم برای چندوزارتخانه با همکاری شرکتهای نرم‌افزاری،اقدام جهت بررسی امکان استفاده از کمک‌های دولت ایران به افغانستان با توجه به اعلام نیازهای تهیه شده،کمک به برگزاری مناقصه در وزارتخانه‌های افغانی به عنوان مشاور،همکاری در ارائه طرح به شرکتهای منتخب نرم‌افزاری ایرانی، برگزاری سمینارهای معرفی محصولات وبازاریابی و فروش محصولات ایرانی از اقدامات منظور شده در این طرح بشمار می رود.

وی حداقل برآورد اولیه برای آغاز اجرای این طرح را معادل یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام نمود و اظهار داشت : شرکتهای حاضر در این پروژه نسبت به پرداخت این مبلغ تعهد خود را اعلام کردند.

مهندس قاسمی گفت : به منظور اجرای این طرح، لازم است یک هیات عامل از میان شرکتهایی که آمادگی تخصصی و تجاری خود را در بازار افغانستان اعلام نمودند، انتخاب شود.

در این راستا انتخاباتی جهت تعیین هیات عامل مجری این طرح برگزار و شرکتهای مهندسی سیستم یاس ارغوانی، داده پردازی برق تهران (پویش برق)، وتوس سیستم، پارس آریان رایان و مهندسی پدیدپرداز به عنوان اعضا اصلی و شرکتهای بهینه افزار پرداز پویا و طب و رایانه به عنوان اعضا علی البدل انتخاب شدند.

شایان ذکر است بر اساس این طرح برنامه ریزی جهت فعالیت در بازار افغانستان از ابتدای اسفند ماه سال جاری و پس از تعیین مدیریت اجرایی آن آغاز خواهد شد. برآورد زمانی اجرای این پروژه نیز 11 ماه می باشد.

  • ۸۴/۱۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">