ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی فهرستی از وضعیت پینگ بازی های آنلاین خارجی را منتشر کرده است که در این فهرست نام بازی هایی با محتوای نامناسب نیز به چشم می خورد.
فناوران - محمد جواد آذری جهرمی یک ماهی است که پیگیر وضعیت اتصال کاربران به بازی های آنلاین خارجی است. او علت این اقدام را درخواست کاربران عنوان و اعلام کرده است وزارت ارتباطات مسوول ارایه سرویس باکیفیت به کاربران است. به همین دلیل ظاهرا فارغ از محتوای بازی، صرفا این وزارتخانه به بهبود سرویس می پردازد.
روز گذشته وزیر ارتباطات نام 16 بازی آنلاین خارجی را منتشر و وضعیت پینگ آنها را در تاریخ های 20 تا 25 سپتامبر (29 شهریور تا 3 مهر) اعلام کرد.


  بسته اینترنت ویژه بازی ها در راه است
وزیر ارتباطات در این پست اینستاگرامی با اعلام بهبود وضعیت بازی های آنلاین در یک ماه اخیر گفت: از شرکت های ارایه کننده خدمات خواسته ایم بسته ویژه ای برای بازی ها در نظر گرفته و ارایه کنند. محمد جواد آذری جهرمی نوشت: میزان پینگ در سه مقطع زمانی اندازه گیری شده و میزان بهبود مشخص است.  
وی با بیان اینکه مذاکرات با شرکت های تولیدکننده برای استقرار سرورها در ایران برای بهبود بیشتر کیفیت در جریان است و نتایج متعاقبا اعلام می شود، افزود: ممکن است سرویس دهنده شما این زمان را به دلیل کیفیت شبکه خودش ارایه نکند که می توانید در زمان خرید سرویس به این مشخصه توجه کنید. 
 عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: از شرکت های ارایه کننده خدمات خواسته ایم بسته ویژه ای برای بازی ها در نظر بگیرند و ارایه کنند. 


  بازی های بدون مجوز در فهرست وزیر
نکته قابل تامل در فهرست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حضور چند بازی بدون مجوز و با محتوای نامناسب است.
سرآمد این بازی های GTA V است که در ایران با انتقادات فراوانی از سوی کارشناسان مواجه شده است. حجم بالای خشونت و عریان گری در این بازی سبب شده تا بنیاد ملی بازی های رایانه ای حسابی مخالف تبلیغ و پخش این بازی باشد.
علاوه بر این بازی هایی چون World of Warcraft ، Dota2 و League of Legends که در این فهرست حضور دارند، نتوانسته اند مجوز لازم از بنیاد ملی بازی های رایانه ای را کسب کرده و از نظر وزارت ارشاد جزو بازی های ممنوعه به شمار می روند. این در حالی است که بیش از 15 هزار بازی موبایلی از وزارت ارشاد مجوز گرفته اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام نزدیک به 50 هزار فالوور دارد که بیشتر آنان را جوانان تشکیل می دهند. 
پست های وزیر ارتباطات درباره وضعیت بازی های رایانه ای هم جزو پرمخاطب ترین نوشته های او در اینستاگرام محسوب می شود. در حالی که به طور متوسط پست های آذری جهرمی حدود 4 تا 7 هزار لایک دارند، اما پست او مربوط به اتصال به دو سرور ولو و ریوت بیش از 16 هزار لایک و 12 هزار کامنت دارد.
با این حجم از توجه به پست های مربوط به بازی، عجیب است که هیچ هماهنگی میان وزارت ارتباطات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهبود وضعیت ارتباط با سرورهای خارجی وجود ندارد.


  پست وزیر ارتباطات آپدیت شد
در همین راستا خبرنگار فناوران انتشار اسامی بازی های غیرمجاز را در گروه تلگرامی روابط عمومی وزارت ارتباطات متذکر شد که پس از این موضوع، ظاهرا موضوع به وزیر منتقل شده و آذری جهرمی پست اینستاگرامی خود را به روزرسانی کرد.
آذری جهرمی نوشت: محتوای این بازی ها ازسوی وزارت ارتباطات بررسی نشده و صرفا اسامی بازی ها بر اساس بیشترین میزان مصرف کاربران و اقبال آنها در بین کاربران ایرانی لحاظ شده است.

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">