ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های اینترنتی ( انجمن ‪ISP‬ها) گفت: فعالان در حوزه کارت اینترنتی و تلفن اینترنتی مطمئن باشند انجمن آی اس پی‌ها با پشتوانه معنوی شورای عالی فناوری اطلاعات به هیچ فرد غیر مسوول و غیر کارشناسی اجازه دخالت در حوزه این فعالیت را نمی‌دهد.

"علی رضا علمی" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انجمن آی اس پی‌ها از همکاری با هر مجموعه یا اتحادیه‌ای که به خاطر منافع مالی قصد ممانعت از توزیع کارت‌های بدون هولوگرام انجمن شرکت های انفورماتیک را دارند همکاری نخواهد کرد و در صورت لزوم اقدامات قانونی لازم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: هولوگرام ( برچسب استاندارد) یک محصول فرهنگی است و انجمن ‪ISP‬ها آن را برای فرهنگ‌سازی و راهنمایی مصرف‌کنندگان نهایی و کاربران در انتخاب محصول استاندارد ارایه می‌کند.

وی تصریح کرد: انجمن شرکت‌های اینترنتی قصد اعمال هیچ محدودیت یا برخورد سخت افزاری نداشته و نمی‌تواند داشته باشد و نه تنها انجمن ‪ISP‬ها بلکه هیچ مرجع دیگری نمی‌تواند اقدام به دخالت در توزیع و فروش کارتهای اینترنت و تلفن اینترنتی کند.

وی تاکید کرد: تنها مراجع قضایی یا وزارت ارتباطات که خود مرجع صدور مجوز آی اس پی هاست، می‌توانند اقدام به این کار کند.

نایب رییس انجمن ‪ISP‬ها گفت: متاسفانه اخیرا برخی شنیده‌ها حاکی از این است که یک شرکت خصوصی به کمک یکی از اتحادیه‌ها رسالت انجمن ‪ISP‬ها را برعهده گرفته و خود را ناظم شرکت‌های آی اس پی می‌داند.

وی تصریح کرد: هر چند خود این عمل را نکوهش نمی‌کنیم ، از نظر ما هر فردی می‌تواند نسبت به حقوق کاربران حساسیت داشته باشد اما این کار باید با رعایت قانون و از طریق مراجع زیربط انجام شود.

علمی خاطرنشان کرد: ممانعت کردن از توزیع یا جمع آوری کارت اینترنت و تلفن اینترنتی شرکت‌هایی که به شکل رسمی به ثبت رسیده و با اخذ مجوز آی اس پی از وزارت ارتباطات به صورت قانونمند و با رعایت ضوابط مربوطه اقدام به ارایه خدمات می‌کنند، خلاف قانون است.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های اینترنتی افزود: هیچ اتحادیه‌ای نمی‌تواند مسوولیت نظارت بر آی اس پی‌ها را برعهده داشته باشد مگر اتحادیه شرکت‌های اینترنتی ایران که به زودی تشکیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از این رو به همکاران اعلام می‌کنم که در صورت تمایل نسبت به اخذ هولوگرام انجمن آی اس پی‌ها یا هر هولوگرام دیگری که صلاح می دانند اقدام کنند تا ضمن رعایت حداقل استانداردها بر اطمینان مشتری نیز بیافزایند.

علمی تاکید کرد: هولوگرام انجمن آی اس پی‌ها که به دلیل مساله بحران تلفن اینترنتی به تعویق افتاده بود از فردا در دسترس آی اس پی‌ها قرار می‌گیرد و در هشت شهر و مرکز استان توزیع می‌شود.

  • ۸۴/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">