ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اندر حکایت یک نهاد با دو آمار متناقض

| يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - کم‌فروشی و سرعت پایین اینترنت یکی از معضلات قدیمی و آشنای کاربران اینترنت به شمار می‌رود بنابراین یکی از دغدغه‌های مهم کاربران اینترنت این است که شرکت‌هایی را انتخاب کنند که کم‌فروشی نکنند و اینترنت را با سرعت واقعی به آنها ارایه دهند.

شاید هنوز هم در محافل عمومی و خصوصی تعامل کاربران و پرس‌وجوی آنها به صورت میدانی برای انتخاب شرکت ارایه‌دهنده اینترنت را دیده باشید. نارضایتی مردم از کیفیت و سرعت اینترنت و البته قیمت بالای آن کماکان ادامه دارد و در این میان برای کاربران روشن نیست که میان معدود شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت کدام‌یک را انتخاب کنند. یکی از عواملی که به این سردرگمی دامن می‌زند آمار متناقض دو مرکز متما و رگولاتوری در انتخاب اپراتورهای برتر اینترنتی است. متما و رگولاتوری هردو زیر مجموعه وزارت ارتباطات هستند و مشخص نیست به چه دلیل با یکدیگر موازی‌کاری کرده و آمار بعضا متناقض ارایه می‌کنند؛ آماری که باعث سردرگمی کاربران شده و در نهایت نمی‌دانند به کدامین منبع که برحسب اتفاق هردو نیز خاستگاه دولتی دارند اعتماد کنند. آیا کاربران بین اصرار بر موازی‌کاری این دو مرکز گرفتار شده‌اند؟ دلایل نامعلوم این موازی‌کاری چه زمان برای کاربران مشخص می‌شود؟

گفته می‌شود ملاک رضایتمندی مردم میزان انتقادات و شکایات آنها از طریق سامانه 195 و نظرسنجی‌های وزارت ارتباطات است حال چگونه است که در وزارت ارتباطات سیاست یک بام و دو هوا موج می‌زند؟

هرچند پیشتر اعلام شده بود که کاربران برای اطلاع از سرعت واقعی اینترنت خود از نرم‌افزار سنجش سرعت اینترنت که از سایت متما قابل دانلود است استفاده کنند اما این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که بسیاری از کاربران اینترنت همچنان از وجود چنین نرم‌افزاری بی‌اطلاع‌اند و به گزارش‌های رسمی و دولتی در این زمینه استناد می‌کنند و حال در این میانه کاربران نمی‌دانند به کدامین ساز کوک‌شده گوش بسپارند.

به هرحال ناسازگاری در بدنه وزارت ارتباطات ادامه دارد و انتشار اخبار متناقض و متفاوت حتی واکنش شرکت‌ها را هم در پی داشته است زیرا شرکت‌هایی که در یک لیست صدرنشین بودند در فهرست نهاد دیگر به کل وجود ندارند و یا برعکس و در این میان هر شرکت قاعدتا سنگ خود را بر سینه می‌زنند و آنچه که بی‌اهمیت انگاشته می‌شود کاربرانی با علامت سوالی در ذهن هستند که شرکت‌های برتر اینترنتی واقعی کدامند؟(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">