ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انهدام باند کلاهبرداران اسکیمر درالبرز

| دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۸ ق.ظ | ۰ نظر

کرج - ایرنا- رئیس پلیس فتا البرز از دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری اینترنتی با ترفند اسکیمر در این استان خبر داد.

«اسکیمرها قطعه سخت افزاری برای کپی کردن اطلاعات کارت های بانکی هستند که به عنوان یک فناوری از چند سال پیش وارد کشور شده اما برخی کلاهبردار از این قطعات استفاده ابزاری می کنند.»
سرهنگ محمد اقبالی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: درپی مراجعه تعدادی از مردم به پلیس فتا استان البرز واعلام شکایت مبنی براینکه مبالغ هنگفتی از حساب آن ها کسر شده، موضوع به صورت ویژه دردستور کار پلیس این استان قرارگرفت.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالیت مجرمانه کلاهبرداران دراین بخش حرفه ای و بدون باقی گذاشتن کوچکترین ردی ازآن ها بود، شناسایی و دستگیری اعضای باند با پیچیدگی و مشکل خاص مواجه شد.
اقبالی گفت که ماموران مبارزه با جرائم سایبری فتا با شگردهای پلیسی درفضای مجازی موفق به شناسایی و دستگیری 9 نفر ازاعضای باند کلاهبرداری در این زمینه شدند لیکن تعدادی دیگر از اعضای این باند به کشور ترکیه متواری شده و تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفتند.
وی بیان داشت: تاکنون 120 شاکی شناسایی شده و 2 میلیارد تومان از مبالغ مربوط به این افراد بازگشت داده شده است .
وی گفت: متهمان دربازجویی های ماموران به جرم خود مبنی برسرقت وجوه مشتریان اعتراف کردند و اذعان داشتند که درشهرهای مختلف استان تهران ، کرج و قزوین درقالب دستفروشی حاشیه راه ها با سیستم
«اسکیمر» کارت های بانکی مردم را کپی می کردند.
وی خاطرنشان کرد از متهمان چهاردستگاه اسکیمر، 158 عدد انواع کارت بانکی کپی شده، لپ تاپ، تعدادی سیم کارت و دستگاه پوز کشف شده است.
رئیس پلیس فتا استان البرز افزود: امروز یکی از مشکلات دراین زمینه عدم اطلاع بیشتر افراد جامعه از دانش خاص فضای مجازی است که باید هنگام ورود به فضای مجازی دقت نظر کافی را داشت.
اقبالی ادامه داد: باید مراقب بود به هیچ وجه به پیام هایی که شماره تلفن و کد پنج رقمی را درخواست دارند پاسخی نداد و برای مدیریت اطلاعات هم باید از ذخیره اطلاعات شخصی و محرمانه در رایانه هایی که مستقیم به اینترنت وصل می شود، خودداری کرد.
وی تاکید کرد:همچنین باید از باز کردن ایمیل ها، تصاویر و فایل هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند خودداری شود و تاحد امکان پوشه های حاوی اطلاعات را رمز گذاری کرد.

  • ۹۷/۰۷/۲۳

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">