ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انگلیس: شواهد حمله سایبری روسیه را داریم

| يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای با طفره رفتن از ارائه شواهد درخصوص حمله سایبری روسیه جهت سرقت اطلاعات واکسن کرونا، همچنان بر این ادعا تأکید کرد.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه گفت دولت این کشور درخصوص تلاش روسیه برای آنچه سرقت اطلاعات واکسن کرونا نامید، اطمینان دارد.

به گزارش فارس راب در مصاحبه با «اندرو مار» مجری شبکه «بی‌بی‌سی»، گفت: «البته که آن‌ها (روسیه) این اتهام را رد می‌کنند اما با همتایان آمریکایی و کانادایی خود در ارتباط هستیم و بسیار روشن است در حالی که به‌دنبال واکسنی برای این بیماری خطرناک هستیم روسیه تلاش کرده است دست به خرابکاری بزند».

هنگامی که مجری بی‌بی‌سی از راب پرسید آیا شواهدی درباره این ادعا وجود دارد مدعی شد: «ما شواهدی را گردآوری کرده‌ایم و معمولاً بدون دلیل دست به اتهام پراکنی نمی‌زنیم. مرکز امنیت ملی سایبری جزئیات آن را در دست دارد و بسیار روشن است که روسیه این کار را انجام داده است».

او در پاسخ به این‌که شواهد چنین ادعایی کجا هستند پاسخ داد: «جزئیات آن در اختیار مرکز امنیت ملی سایبری قرار دارد.»

مجری بی‌بی‌سی با اشاره به سخنان «آندری کلین»، سفیر روسیه در انگلیس در خصوص تلاش انگلیس برای مداخله در همه‌پرسی اخیر اصلاح قانون اساسی روسیه، از راب پرسید آیا در این باره اطلاعاتی در دست دارد؟ راب در پاسخ مدعی شد: «این سخنان در راستای انحراف افکار مطرح شده‌اند و اعتباری ندارند». 

کلین امروز در مصاحبه با اندرو مار درباره هک شدن تحقیقات انگلیس بر روی واکسن کرونا توسط روس‌ها گفت: «اصلاً این داستان را باور ندارم. هیچ منطقی در آن وجود ندارد. اول بگذارید چیزی را درباره حملات سایبری توضیح دهم. کاری که افراد انجام می‌دهند نمی‌توان به دولت‌ها مرتبط کرد زیرا ممکن است گاهی اطلاعات حتی سه دور در جهان بچرخند و دست به دست شوند».

سفیر روسیه در لندن درخصوص تکرار این ادعا از سوی آمریکا و کانادا گفت:‌ «بگذارید با بیان واقعیات درباره مسئله واکسن شروع کنم. روسیه ۲۶ تحقیق مختلف درباره واکسن کرونا را در دست دارد. از این میان به گفته وزیر بهداشت روسیه سه یا چهار واکسن روانه بازار خواهند شد و نیازی به [سرقت] تحقیقات دیگر کشورها نداریم».

کلین همچنین در این مصاحبه ادعاهای مطرح شده درباره تلاش مسکو برای مداخله در همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ را رد کرد و گفت چنین اقداماتی در راستای منافع ملی روسیه نیستند.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس امروز در مصاحبه دیگری با «اسکای نیوز» مدعی شده بود: «ما کاملاً مطمئن هستیم که آژانس‌های اطلاعاتی روسیه در حمله سایبری به تحقیقات بین‌المللی دست داشته است».

او پا را از این نیز فراتر گذاشته و گفت: «فکر می‌کنم این اقدام بخشی از یک رویکرد نظام‌مند بزرگتر در راستای انجام حملات سایبری گسترده است و در حالی که جهان برای ساخت واکسن کرونا متحد شده است، بسیار ظالمانه است که دولت روسیه دست به چنین کاری می‌زند».

راب افزود: «روسیه به‌عنوان یکی از رهبران جامعه جهانی و عضو دائم شورای امنیت [سازمان ملل] باید در اقدامات جمعی در سطح بین‌المللی همکاری کند».

وی در ادامه با تهدید مسکو گفت: «خواهید دید که روسیه را به خاطر کارهایی که انجام داده مسئول خواهیم دانست و اطمینان خواهیم یافت که جهان ماهیت رفتارهای ملامت‌آور آن‌ها را خواهد شناخت».

 

در همین رابطه: روسیه ادعای هک را رد کرد
سفیر روسیه در لندن اتهامات وارده درباره هک اطلاعات ساخت واکسن ویروس کرونا توسط سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آندری کلین، سفیر روسیه در انگلیس امروز (یکشنبه) گفت، دلیلی بر صحت ادعای مطرح شده اخیر از سوی انگلیس، کانادا و آمریکا درباره سرقت اطلاعات مربوط به ساخت واکسن کرونا از سوی سرویس‌های اطلاعاتی روسیه وجود ندارد.

وی ادامه داد: به این داستان باور ندارم. من از رسانه‌های انگلیس متوجه چنین مساله‌ای شدم. در جهان امروز، نسبت دادن هکرهای کامپیتوری به کشوری دیگر غیرممکن است.

آژانس‌های اطلاعاتی در انگلیس، کانادا و آمریکا روز پنجشنبه گروه هکری موسوم به APT۲۹  را به انجام حملات هکری علیه کمپانی‌هایی متهم کردند که در ساخت و تولید واکسن کرونا دخیل هستند.

سفیر روسیه همچنین گفت، کشورش تمایلی به دخالت در امور داخلی انگلیس ندارد؛ پیشتر دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس گفته بود که عاملان روسی تلاش کرده‌اند تا در انتخابات پارلمانی سال گذشته میلادی این کشور با تشدید در سرقت اسناد آنلاین دولتی مداخله کنند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین امروز گفت که با متحدان همکاری می‌کند تا به روسیه بگویند دست از رفتار "شرم آور" خود دست بکشد.

  • ۹۹/۰۴/۲۹

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">