ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اولتیماتوم ثبت احوال به دارندگان کارت ملی قدیمی

| دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: تمام نمونه‌های قدیم کارت ملی از اعتبار خارج شده است و از ابتدای خرداد، استعلام آنلاین ویژه افرادی است که برای کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش فارس سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: 50 میلیون و 945 هزار و 827 نفر مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند ملی و درخواست خود را انجام داده‌اند که برای 45 میلیون و 293 هزار و 291 نفر کارت صادر شده و از این تعداد به 44 میلیون و 421 هزار و 820 نفر کارت ملی تحویل داده شده است.

ابوترابی در مورد افرادی که هنوز برای ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند، گفت: از جمعیت 62 میلیون نفری که واجد دریافت کارت هستند 51 میلیون نفر تکمیل درخواست برای ثبت‌نام داده‌اند و بین 8 تا 10 میلیون نفر هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند؛ این در حالی است که ما در یکی، دو سال اخیر بارها اعلام کردیم که مهلت این کارت‌های قدیمی به اتمام رسیده و تاریخ اعتبار نمونه قدیم را با مصوبه دولت تمدید کردیم. آخرین تمدید تا پایان سال 97 بوده است.

وی افزود: بنابراین از ابتدای امسال کارت‌های نمونه قدیم از درجه اعتبار ساقط شده‌اند اما اگر باز هم زمان آن را تمدید می‌کردیم بسیاری از متقاضیان ثبت‌نام خود را انجام نمی‌دادند و پروژه کارت ملی با تأخیر مواجه می‌شد. 

سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: در نتیجه از ابتدای خرداد ماه با هماهنگی‌های لازم شده و با صدور بخشنامه به دستگاه‌ها اعلام کرده‌ایم افرادی که مرحله تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند ملی خود را انجام داده‌اند می‌توانند با فیشی که در اختیار دارند برای امور اداری و بانکی خود مراجعه کرده و استعلام برخط بگیرند چرا که در 200 هزار نقطه استعلام‌ها و احراز هویت به صورت آنلاین انجام می‌شود. 

ابوترابی بیان داشت: بنابراین افرادی که هنوز کارت هوشمند ملی خود را دریافت نکرده اما تکمیل ثبت‌نام کرده‌اند با ارائه شماره ملی خود می‌توانند احراز هویت خود را انجام دهند حتی با تغییر در نرم‌افزار امکان تطبیق چهره به چهره نیز در دستگاه‌های استعلام‌کننده فراهم شده است. 

وی گفت: 4 تا 5 میلیون نفر در نوبت کارت هوشمند ملی هستند و ممکن است رسید خود را در اختیار نداشته باشند در نتیجه می‌توانند به محلی که برای ثبت‌نام رفته مراجعه کنند و رسید المثنی بگیرند تا بتوانند احراز هویت خود را در دستگاه‌ها انجام دهند. 

سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: امیدواریم پروژه کارت هوشمند ملی تا پایان سال 98 به اتمام برسد این در حالی است که هفته گذشته اولین محموله کارت تولید داخل تحویل ما داده شده، مراحل تست انجام شده، برخی از موارد باطل اعلام شده و روز گذشته اولین کارت تولید داخل را انجام داده‌ایم، در یکی از دفاتر پیشخوان دولت تست شده و از این به بعد در تیراژ بالا صادر می‌شود البته هنوز کارت وارداتی برای موارد ضروری در انبارهایمان داریم

ابوترابی همچنین در مورد افراد فاقد شناسنامه گفت: هر کسی که در پهنه جغرافیایی کشور یا نمایندگی خارج از کشور مدعی شود که ایرانی است اما اوراق هویتی و بستگان ایرانی ندارد به فرمانداری‌ها معرفی، بررسی اولیه برایشان انجام می‌گیرد و فرد به وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی معرفی و هویت وی بررسی می‌شود و در صورت محرز شدن، شورای تأمین استان برایش شناسنامه می‌دهد بنابراین نمی‌توان مدعی شد که افراد ایرانی فاقد شناسنامه در کشور وجود دارد.

وی افزود: مراحل نهایی اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادران ایرانی و پدران خارجی باید طی شود و ما مکلف به اجرای دستورات هستیم تا چنانچه فرزندی از مادر ایرانی متولد شود بتواند تقاضای تابعیت کند. در این صورت وزارت امور خارجه به ما اعلام کرده و ما برایش شناسنامه صادر می‌کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">