ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اولویت های نظام صنفی‌ رایانه‌ای در سال 86

| سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۸۵، ۰۳:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود را برای سال 86 اعلام کرد.

سهیل مظلوم، نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در خصوص اولویت‌های کاری این سازمان در سال 86 گفت: بر اساس ماده «65» آیین‌نامه مصوب هیات وزیران و مواد «13» و «30» اساسنامه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مبنی بر پیشنهاد خط مشی کوتاه‌مدت و میان‌مدت برنامه‌های خود را به این شرح اعلام کرد.

وی افزود: این سازمان در جهت ایجاد زمینه‌های لازم برای حمایت اجتماعی از اعضای نظام صنفی رایانه‌ای و ارتقای ظرفیت اعضا، توسعه فناوری اطلاعات کشور و نقش آفرینی به عنوان تنها نقطه تعامل بین دولت و بخش خصوصی و سایر دستگاه‌ها، برنامه‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور را در هفت سرفصل تبیین کرده است.

وی در ادامه گفت: شفاف‌سازی فعالیت‌های دولت در حوزه ICT، تقویت کمی‌و‌کیفی تقاضا در بازار، تقویت بنیه اعضای سازمان، اصلاح مقررات و شرایط حاکم بر بازار، افزایش توان سازمان، اطلاع‌رسانی و حفظ و ارتقای جایگاه صنف از جمله برنامه‌های نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای سال 86 است.

وی در ادامه با تشریح بند شفاف‌سازی فعالیت‌های دولت در حوزه ICT اظهار کرد: تلاش برای اجرایی‌شدن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اصل «44» در حوزه ICT و تلاش در جهت متعهد ساختن دولت در اجرای برنامه‌های بلند‌مدت نظیر برنامه چهارم در حوزه ICT برنامه‌هایی است که در قالب اولویت اول برای انجام آنها کوشش می‌شود. مظلوم افزود: تلاش در جهت بالا بردن هزینه تصمیم‌گیری‌های نادرست مسوولان حوزه ICT و تلاش در جهت ترغیب مسوولان به ارایه برنامه‌های مشخص و کوتاه‌مدت نیز از جمله برنامه‌های دسترسی به اولویت‌ اول‌ سازمان است.

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به تقویت کمی‌و‌کیفی تقاضا در بازار به عنوان اولویت دوم تصریح کرد: تلاش دولت جهت احیای جزء «یک» بند «چ» تبصره «12» بودجه سال 1384 مبنی بر اختصاص دو درصد بودجه جاری دستگاه‌ها در امر فناوری و جلوگیری از سیاست‌های تمرکز‌گرایانه دستگاه‌های دولتی در امور IT، کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه IT و آگاه‌سازی و ترغیب مدیران ارشد کشور برای بسط کاربرد IT نیز از جمله برنامه‌های سازمان برای تحقق بند «دوم» اولویت‌های سال 86 است.

وی با تاکید بر تقویت بنیه اعضای سازمان به عنوان اولویت کاری سوم سازمان توضیح داد: کمک به اخذ تسهیلات مالی از محل وجوه اداره شده، تلاش برای ایجاد سرمایه‌گذاری کارآفرینی در حوزه ICT و کمک به ایجاد کنسرسیوم‌های موضوعی، منطقه‌ای و تخصیصی و ایجاد ظرفیت راهبری پروژه‌ها و مدیریت بنگا‌ه‌های اقتصادی IT از جمله این برنامه‌ها برای دسترسی به اولویت دوم است.

وی افزود: همچنین تدوین آیین‌نامه‌ها و دستور‌العمل‌های مرتبط با رعایت قواعد بازی توسط اعضا و تعامل با سازمان‌های مرتبط با حوزه کسب و کار اعضا نظیر سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی نیز برنامه‌ای است برای تحقق و دسترسی به اولویت سوم.

اصلاح مقررات و شرایط حاکم بر بازار از مسایل مهمی است که وی از آن به عنوان اولویت چهارم سازمان‌ نام برد و گفت: رفع کمبود‌ها و نقایص در مقررات ارجاع کار و کمک در ایجاد نظام مهندسی فناوری اطلاعات، تلاش برای اجرای قانون جدید مناقصات در حوزه ICT و تلاش برای اجرای کامل طرح رتبه‌بندی جدید شرکت‌ها و ظرفیت انجام کار نیز از فعالیت‌هایی است برای اصلاح مقررات و شرایط حاکم بر بازار که در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه گفت: عضو‌گیری از اشخاص حقیقی و مشاوران، افزایش تعداد اعضای شاخه‌های شرکت‌ها و فروشگاه‌ها به حداقل 3400 عضو، تعمیق فراگیری سازمان در شهرستان‌های تابعه هر استان، تشکیل سازمان حداقل در استان جدید و ایجاد ساختار مناسب نظارتی برای نظم بخشی و ساماندهی بازار تعرفه از جمله عوامل تاثیر‌گذار و برنامه‌های سازمان برای دستیابی به اولویت افزایش توان سازمان است.

وی همچنین به اطلاع‌رسانی و حفظ و ارتقای جایگاه صنف اشاره کرد و افزود: تقویت سایت سازمان، برگزاری همایش‌ها، حضور در سازمان‌ها و اطلاع‌رسانی مستمر، عوامل دستیابی به اولویت اطلاع‌رسانی است.

مظلوم در ادامه گفت: افزایش تعامل با دستگاه‌های تصمیم‌ساز، تعامل با تشکل‌های جهانی مرتبط، حضور در نهاد‌های بین‌المللی به عنوان نماینده بخش خصوصی و صیانت از حریم سازمان به عنوان تنها نقطه تعامل قانونی دولت و بخش خصوصی از جمله برنامه‌هایی است که سازمان برای دستیابی به حفظ و ارتقای جایگاه صنف IT برای سال آینده در نظر گرفته است.

  • ۸۵/۱۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">